Ik heb hier een PC staan, die door mensen is gebruikt die graag op "JA" klikken volgens mij. Daar heb je er tegenwoordig een heleboel van en ik ben dan ook zeer bedreven in het verwijderen van de verschillende spyware. Helaas loop ik bij deze even vast op dit moment.
De PC was gigantisch traag, verschillende programma's werden afgesloten zodra ze werden opgestart (Taakbeheer, Internet Explorer, NAV, Kaspersky). Ik heb er reeds eerder AntiSpyware van Microsft geinstalleerd en uiteraard AdAware en Spybot. De oorzaak was waarschijnlijk een virus via MSN, wat een van de kinderen had geopenend ([rml][ MSN] Plat door virus?[/rml]). De PC heb ik maar meegenomen, harde schijf er uitgehaald en in mijn computer gehangen, alwaar ik een virusscan kon doen. Aardig wat virussen verwijderd en het leek er op dat het probleem was opgelost. Teruggehangen en computer startte inderdaad weer snel op.
Internet Explorer werd echter nog steeds afgesloten bij het surfen. Kaspersky bleek de boosdoener, na deze verwijderd te hebben, draaide hij zonder problemen. Via Trend Micro-Beta scan nog wat virusjes en spyware verwijderd. Deze gaf aan dat er patches waren die niet waren geinstalleerd, dus ik vrolijk naar Windows Update surfen.
Daar kwam het probleem echter, deze site was in het Hong-Kongs (zh-hk). Dit is natuurlijk al heel erg verkeerd, maar eenvoudig op te lossen door in de adresbalk het "?ln=zh-hk" aan te passen naar "?ln=nl". Niet de meest nette oplossing, maar het werkte. Gezocht naar kritieke updates, echter geeft hij daar de foutcode "0x80072efd". Uiteraard gegoogled en tot mijn opluchting was ik niet de enige. Na de verschillende dingen te geprobeerd te hebben, ben ik echter nog niets opgeschoten en verschijnt zowel de site nog in het Hong-Kongs als de foutmelding die ik krijg. Op mijn eigen computer, in hetzelfde netwerk en achter dezelfde router, geeft geen problemen.
De problemen:
Ik wist nou niet precies of het in BV moest (problemen zijn wellicht ontstaan door virussen/spyware), in SA (problemen zijn ook grotendeels met IE) of in WOS (Windows Update), maar omdat ik Windows Update het grootste probleem vindt, begin ik maar hier.
Bedankt voor de te bieden hulp
. Waarschijnlijk ben ik een aantal dingen vergeten te melden, echter ben ik al zo'n tijd bezig met dit probleem, dat dat helaas kan gebeuren. Ik heb het gevoel dat ik alles geprobeerd heb, dus geef alsjeblieft ook suggesties die ik wellicht over het hoofd zie.
De PC was gigantisch traag, verschillende programma's werden afgesloten zodra ze werden opgestart (Taakbeheer, Internet Explorer, NAV, Kaspersky). Ik heb er reeds eerder AntiSpyware van Microsft geinstalleerd en uiteraard AdAware en Spybot. De oorzaak was waarschijnlijk een virus via MSN, wat een van de kinderen had geopenend ([rml][ MSN] Plat door virus?[/rml]). De PC heb ik maar meegenomen, harde schijf er uitgehaald en in mijn computer gehangen, alwaar ik een virusscan kon doen. Aardig wat virussen verwijderd en het leek er op dat het probleem was opgelost. Teruggehangen en computer startte inderdaad weer snel op.
Internet Explorer werd echter nog steeds afgesloten bij het surfen. Kaspersky bleek de boosdoener, na deze verwijderd te hebben, draaide hij zonder problemen. Via Trend Micro-Beta scan nog wat virusjes en spyware verwijderd. Deze gaf aan dat er patches waren die niet waren geinstalleerd, dus ik vrolijk naar Windows Update surfen.
Daar kwam het probleem echter, deze site was in het Hong-Kongs (zh-hk). Dit is natuurlijk al heel erg verkeerd, maar eenvoudig op te lossen door in de adresbalk het "?ln=zh-hk" aan te passen naar "?ln=nl". Niet de meest nette oplossing, maar het werkte. Gezocht naar kritieke updates, echter geeft hij daar de foutcode "0x80072efd". Uiteraard gegoogled en tot mijn opluchting was ik niet de enige. Na de verschillende dingen te geprobeerd te hebben, ben ik echter nog niets opgeschoten en verschijnt zowel de site nog in het Hong-Kongs als de foutmelding die ik krijg. Op mijn eigen computer, in hetzelfde netwerk en achter dezelfde router, geeft geen problemen.
De problemen:
- Nog regelmatig pop-ups, nieuwe IE vensters die opstarten
- Windows-Update site in Hong-Kongs en foutmelding 0x80072efd
- Kaspersky zorgt voor problemen met Internet Explorer
- Spywarescanners (Ad-Aware, Spybot, Microsoft Antivirus, Hijackthis, Trend Micro online scan), virusscanners (Norton, Kaspersky, Trend Micro).
- Alle mogelijke taalinstelling doorgekeken (Configuratiescherm -> Landinstelling, Internet Opties -> Algemeen -> Taal, Beeld -> Codering, Register doorzoeken op zh-hk).
- Alle tijdelijke WU-bestanden verwijderd (cache, dirs, cookies, etc.)
- Vele oplossing geprobeerd voor de foutmelding 0x80072efd zoals beschreven in bijvoorbeeld http://www.updatexp.com/0x80072efd.html
- Geen firewall
- Hosts file is leeg, in ieder geval geen verwijzing naar Windows Update
- Geen proxy danwel stricte router, op mijn pc werkt het prima
- Bestand van Windows Update site is te downloaden
- SP2 installeren. Ik heb echter vaak meegemaakt dat dit weer nieuwe problemen met zich meemaakt, en omdat hij niet via de Windows Update-site wil installeren, zal ik het via een losse installatie moeten doen. Echter weet ik niet of het problemen zal oplossen. Mocht ik geen andere oplossing zien, is dit natuurlijk altijd te proberen
- Nog meer verschillende spyware/virusscanners er overheen halen. Maar welke?
- ...
Ik wist nou niet precies of het in BV moest (problemen zijn wellicht ontstaan door virussen/spyware), in SA (problemen zijn ook grotendeels met IE) of in WOS (Windows Update), maar omdat ik Windows Update het grootste probleem vindt, begin ik maar hier.
Bedankt voor de te bieden hulp