x800 pro geeft geen beeld meer

Pagina: 1
Acties:

• fstieger99
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 21:45

fstieger99

www.Isaia.it

Topicstarter
Een vriend van me heeft gisteren de bios van zijn x800 pro kaart proberen te flasen.
Alles ging goed totdat de hond achter de draad van de pc bleef hangen en de stekker eruit trok tijdens het flashen :'(
Nu geeft de kaart totaal geen beeld meer.
Ik weet dat je de kaart op een bepaalde manier weer kan flashen. Stealth flashen? Ik heb dit nog nooit gedaan en als ik hier in de search stealth flashen intyp dan word ik nog niet veel wijzer.
Ik hoop dat er iemand is die dit ook al eens gehad heeft en me zo een paar tips kan geven.

The Sartorialist

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 17:42
je kan proberen een pci videokaart erbij te zetten en dan vanuit windows met de ati-tool je x800 terug te flashen

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
f.stieger schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 11:01:
Een vriend van me heeft gisteren de bios van zijn x800 pro kaart proberen te flasen.
Alles ging goed totdat de hond achter de draad van de pc bleef hangen en de stekker eruit trok tijdens het flashen :'(
Nu geeft de kaart totaal geen beeld meer.
Ik weet dat je de kaart op een bepaalde manier weer kan flashen. Stealth flashen? Ik heb dit nog nooit gedaan en als ik hier in de search stealth flashen intyp dan word ik nog niet veel wijzer.
Ik hoop dat er iemand is die dit ook al eens gehad heeft en me zo een paar tips kan geven.
Maak je geen zorgen, er is nog helemaal niets aan de hand (gelukkig). Zoek ergens even een pci kaart erbij. Stel in je bios dan wel even in dat hij eerst moet booten van pci en niet van agp (standaard staat het meestal al op pci).

Daarna kan je met Flashrom in dos, gewoon terug flashen

http://www.techpowerup.com/bios/
Onderaan kan je flasrom halen.

Maak even een opstart diskette met ddrdos. ftp://ftp.abit.com.tw/pub...lities/drdos/drdflash.exe
Voeg daar even de bios aan toe en de flashrom bestandjes

En je kan zo uit dos terug flashen.

Command:
Flashrom -f -p 0 [biosnaam].bin

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:40

CaDje

Framedrops for life

Race Eend schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 11:26:
[...]

Maak je geen zorgen, er is nog helemaal niets aan de hand (gelukkig). Zoek ergens even een pci kaart erbij. Stel in je bios dan wel even in dat hij eerst moet booten van pci en niet van agp (standaard staat het meestal al op pci).

Daarna kan je met Flashrom in dos, gewoon terug flashen

http://www.techpowerup.com/bios/
Onderaan kan je flasrom halen.

Maak even een opstart diskette met ddrdos. ftp://ftp.abit.com.tw/pub...lities/drdos/drdflash.exe
Voeg daar even de bios aan toe en de flashrom bestandjes

En je kan zo uit dos terug flashen.

Command:
offtopic:
wel eerst de hond ff in de gang doen :P

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Stealth Flashen..daar word waarschijnlijk een auto flashing floppy mee bedoelt.

Dat is gewoon een floppy geformateerd met opstart bestanden erop gezet. Daar op ook nog gezet een dos tooltje voor het flashen en de bios die je wilt flashen. De laatste stap is een autoexec.bat maken die het flash programma aanroept met de juiste parameters..

Floppy Erin ( pc moet floppy checken voor het opstarten ) .... en 2 minuten ofzo wachten...meestal moet je wachten tot je niet meer ziet de floppy gelezen word..en het lampje lees/schrijf lampje uitblijft voor een minuut of 2 dan weet je zeker dat hij klaar is!

Floppy Eruit en Herstarten... duimen ...en ... dan zou je geluk moeten hebben.

Oh ja...daarom hebben slimme tweakers dus nog steeds een floppydrive ;)

There is no place like ::1

• fstieger99

fstieger99

www.Isaia.it

Topicstarter
En heb je enig idee hoe ik dat zou moeten doen? Hoe maam ik zon autoexec?

The Sartorialist

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ah ach ja..het oude dos tijdperk! ( hey ik zat daar aan vast voor 4 jaar..oude pc kon niet meer aan als windows 98 )

code:
1
2
3
4
5
Echo AutoExec Flashromming 
Echo off
Echo Waarschuwing Flashing de verkeerde bios kan de kaart mogelijk beschadigen
Pause Press a key to start Flashing, or take out this floppy and restart the pc to end Flashing

Dat opslaan in een bestand genaamd autoexec.bat ...en dan is dat gedeelte ook klaar! Autoexec.bat wordt altijd gestart met Dos ...

Wil je weten wat het doet?
Lijn 1 geeft in de console een text weer, net zoals 3.
Lijn 2 zorgt ervoor dat je de commando's die uitgevoert worden niet zien... cosmetische ingreep ;)
Lijn 4 zorgt ervoor dat de pc wacht totdat je een "key pressed" met naar 5 gaan... voor als je per ongelijk de verkeerde floppy pakt. Veiligheid boven alles
Lijn 5 ... tja..dat is de grote opdracht.

There is no place like ::1

• Race Eend
f.stieger schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 11:44:
En heb je enig idee hoe ik dat zou moeten doen? Hoe maam ik zon autoexec?
Zoals uitgelegd hierboven, maar heb je uberhaupt nog een boot dan? Gaat de harde schijf wel ratelen? Of start ie helemaal niet door, dan werkt het automatisch flashen ook niet.
Staat je boot device wel op floppy als 1e device?

Ik vind meestal een pci kaartje is toch de meest simpele optie, dan kan je zien wat je doet.

• fstieger99

fstieger99

www.Isaia.it

Topicstarter
nou ik heb het even geprobeerd. Maar met pci + x800 geeft ie geen beeld.
En hij boot idd niet dus dat auto gebeuren zie ik ook niet zo 1 2 3 werken

The Sartorialist

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:40

CaDje

Framedrops for life

boot de pc wel met alleen de pci kaart dan ?

mss dat er iets anders mis mee is ?

Verwijderd

Misschien eerst een andere AGP kaart erin dan naar de bios instellen dat ie moet opstarten vanaf de PCI daarna AGP eruit PCI + AGP (X800) erin en dan is checke :)

• Race Eend
Je moet je x800 eruit halen, dan je pci kaart booten (dan geeft ie zeker beeld, tenzij je pci kaart stuk is), en dan in het bios first device zetten op PCI card. Daarna saven.. pc uit, x800 erin, flop erin. Flashen. Pci kaart eruit, bios weer op agp zetten (mag, hoeft niet). En gaan met die banaan
Pagina: 1