Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Windows Update error 0x8DDD0002*

Pagina: 1
Acties:
  • 3.124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, wellicht hebben jullie het antwoord voor mij op mijn probleem...

Sinds enige dagen lukt het mij niet meer om gebruik te maken van Windows Update. Ik heb een legale versie van Windows XP Pro met SP2.

Als ik de Windows Update website bezoek, dan krijg ik de volgende melding:

Als u onderdelen van Windows Update wilt installeren, moet u zich aanmelden als beheerder of als lid van de groep Beheerders. Als uw computer is aangesloten op een netwerk, kunt u vanwege de instellingen van het netwerkbeleid de procedure wellicht niet uitvoeren.

Met daarbij het foutnummer: 0x8DDD0002

Uiteraard heb ik zelf ook al geprobeerd om dit probleem op te lossen, maar niks werkt. En in een verse install heb ik maar weinig trek...

Ik heb onder andere alle methodes (en de daarbij horende stappen) gedaan die beschreven staan op: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;316524

Hier kwam ik op uit, na een zoektocht op Google.

En ik heb wel zeker administratieve rechten op mijn PC, dit is ook het enige account wat ik heb op mijn pc. Het heeft altijd gewerkt, tot een paar weken geleden.

Ik heb van alles al geprobeerd, ook al geprobeerd om Windows Update uit te voeren in Safe Mode, maar helaas dat werkte dus ook niet... Dus inmiddels ben ik ten einde raad en vraag de mede-tweaker'tjes al hier om hulp...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Maak even een nieuw account aan - en probeer het daar eens mee?

Kijk verder eens onder regedit -> HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Policies om te zien ofdat daar een registry key staat die er iets mee te maken :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet even [XP] in de titel. Zie hierover Windows Operating Systems - Policy :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Oops sorry voor het vergeten van de tag... Was nog een beetje slaperig. :)

@ Elevator: Kan daar niet echt bepaald een key vinden wat daarmee iets te maken zou kunnen hebben. :S

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die mij hiermee verder kan helpen aub?

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 19:32
Maak gewoon nog eens een Admin account aan (wel lid maken van de beheerdes groep)

En probeer nog eens..

Schakel anti virus/spyware dingen eens uit.

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Soms wil de systeemtijd ook wel uitmaken.

Ik heb me eens een hele dag hierop gestort en kwam er heel erg laat pas achter. (suf)

Verwijderd

Topicstarter
Uhm... Systeemwerktijd? Lijkt mij sterk dat dat ermee te maken heeft maar oke...

@ Maxxi

Ik had een ander Admin account aangemaakt en wederom krijg ik diezelfde error melding op de Windows Update website.

Verwijderd

Hallo,

Ook enkele uren gezocht en oplossing NIET op internet gevonden maar door logisch nadenken. Had ik de laatste tijd nog nieuwe software gëïnstalleerd? Natuurlijk, maar welke. Toen flitste "Hitman Pro" met Surfright door mijn hoofd... en.. inderdaad....
Lees maar...
Windows Update bezoeken met Internet Explorer
Indien u SurfRight voor Internet Explorer heeft geactiveerd dan kunt u de Windows Update website niet vanuit de snelkoppeling Internet Explorer (SurfRight) bezoeken. Met SurfRight ingeschakeld kunt u immers geen belangrijke systeemwijzingen maken (wat Windows Update normaal als doel heeft).
Als u uw Windows toch handmatig wilt bijwerken middels deze website, maak dan gebruik van de normale Internet Explorer snelkoppeling in het menu Start (indien u het Klassiek menu Start niet heeft ingeschakeld).
Overigens, de functie Automatische updates wordt niet beïnvloed door SurfRight dus uw computer ontvangt vanzelf nieuwe updates als u Automatische updates heeft ingeschakeld. De snelkoppeling Windows Update in het menu Start wordt ook niet beïnvloed door SurfRight en kunt u dus ook gewoon gebruiken
.

De oplossing is dus vrij simpel; bezoek windows update (en overigens OOK Office Update) met de ORIGINELE Explorer. Werkte bij mij meteen als een zonnetje.

Hoop je te hebben kunnen helpen

Bert

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord, maar ik heb geen secundaire software geïnstalleerd wat mogelijk mijn (orginele) internet browser aantast.

Dus voor mij gaat het niet op... En kan nog altijd geen gebruik maken van Windows Update.
Het begint inmiddels al aardig hopeloos te lijken allemaal... :/

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:15
Heb je afgelopen tijd veranderingen gemaakt in je services of windows firewall bijvoorbeeld?
je securitycenter, de windows firewall en windows installer eerst inschakelen bijvoorbeeld?

gewaarwordingshorizon

Verwijderd

Topicstarter
beascob schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 11:58:
Heb je afgelopen tijd veranderingen gemaakt in je services of windows firewall bijvoorbeeld?
je securitycenter, de windows firewall en windows installer eerst inschakelen bijvoorbeeld?
Windows Firewall en Securitycenter heb ik vanaf dag één nadat ik Windows XP SP2 had geïnstalleerd uitgeschakeld via XP Antispy. Maar toen werkte Windows Update nog gewoon naar behoren (ook na rebooten en dergelijke).

Voor de rest heb ik niks veranderd (naar mijn mening). Ik snap echt niet goed waarom ik die Windows Update niet meer aan de praat krijg. Permissie's enzo heb ik ook getracht te veranderen in het register, maar succes was uitgebleven. Ook een nieuw account aangemaakt met volledige toegang, maar wederom géén succes...

Best wel vaag allemaal... :(

Verwijderd

Dit geprobeerd: http://groups.google.nl/g....pas.earthlink.net&rnum=5

Er is een hoop over je foutmelding te vinden.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 12:17 ]

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:15
heb je in hijackthis de windows updater-sleutel al eens weggedaan,dan maakt hij toch een nieuwe entree aan?

gewaarwordingshorizon

Verwijderd

Topicstarter
@ Digitalis: Dat is precies dezelfde oplossing die ik in mijn eerste posting had staan, maar dat werkt dus niet.
/edit
Uhm nu ik er nogmaals naar kijk, zijn er wel een paar stappen anders. Toch maar even proberen. Je weet maar nooit!

@ beascob: Heb ff geprobeerd wat je zei, dus die sleutel verwijderd. Windows Update was wel iets langer bezig met het laden, maar kreeg uiteindelijk weer diezelfde rot-melding helaas... :'(

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 14:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zo ben erachter gekomen wat het was...
Step 1 Hi: Error 0x80070005 accessing the Windows Update .v5 beta site, please try the following: Click Start > Run > Type the follow commands in the Open box (one at a time, in sequence):

REGSVR32 C:\WINDOWS\system32\wuapi.dll

REGSVR32 C:\WINDOWS\system32\wuaueng.dll

REGSVR32 C:\WINDOWS\system32\atl.dll

REGSVR32 C:\WINDOWS\system32\wucltui.dll

REGSVR32 C:\WINDOWS\system32\wups.dll
Toen opnieuw BITS aangezet... En zo te zien kan ik er weer op (eindelijk)...

Bedankt voor de hulp mensen! :D

• I Am Weasel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
Oud topicje maar toch nog hedendaagse problemen.
Zelfde problemen als TS hier.
Daarnet een paar uur bezig geweest alle bovenstaande mogelijkheden uit te proberen.
Maar kwam er niet uit...
Google bracht nog wat extra mogelijkheden maar die werkten ook niet.
Microsoft.com eerst ook niet, totdat ik in hun communities/newsgroups afdeling uitkwam.
Langs daar vond ik een tooltje genaamd WGADiag2
Het is uitgebracht om de 0x80070005 fout te verhelpen.
Je start het, en je ziet wat info over je validatie.
Verder denk je dat het niks doet, je ziet het ook niks doen.. maar start nu Windows Update maar weer en like magic... hij werkt weer.
Het zal wel één of andere glitch zijn die ze hiermee oplappen...
Pagina: 1