[Frontpage] Bij openen ASP start ook notepad? *

Pagina: 1
Acties:

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-08 15:45

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
Tweakers,

Kom ik vandaag op het werk, wil ik lekker verder gaan met mijn asp pagina's. Dubbelklik ik in verkenner op een ASP bestand. Opent ie netjes het programma frontpage 2003, maar opent hij in plaats van het asp bestandje in frontpage, opent het bestandje in notepad.

Dus kortweg. Ik open een asp bestand. Computer start frontpage EN notepad op. ASP bestand opent alleen in notepad.

Heb mapopties gekeken maar daar staat hij echt op frontpage, ook bij internet opties staat het goed.

Wie kan me helpen?

It's me Mario

• Xander
  • Laatst online: 00:00
mmniet schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 10:45:
Dus kortweg. Ik open een asp bestand. Computer start frontpage EN notepad op. ASP bestand opent alleen in notepad.

Heb mapopties gekeken maar daar staat hij echt op frontpage
Hm... als het in mapopties wel goed staat lijkt het bijna alsof Frontpage Notepad gaat openen? Kun je misschien nog iets daarover vinden in je Frontpage settings?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• mmniet

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
nee, de settings in frontpage geven gewoon aan dat alles in frontpage geopent moet worden.

It's me Mario

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:23

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

mmniet schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 10:47:
nee, de settings in frontpage geven gewoon aan dat alles in frontpage geopent moet worden.
settings in Frontpage, zouden daar niks voor uit moeten maken, het gaat om settings in je OS, oftewel kijk duidelijk naar windows verkenner en controleer daar aan welk programma dat bestand is toegewezen...

windows koppelt altijd een extensie aan een specifiek programma:
rechtsklikt op het te openen bestand, en kies uit het menu onderaan 'Eigenschappen...'.
dan opent zich een venster, met als erste Tab 'Algemeen' een optie 'openen met..', waar het programma staat, waaraan dit bestand gekoppeld is... daar zou dan Frontpage moeten staan, en als dat niet het geval is, moet je op de button 'veranderen' klikken, die daar direkt naast zou moeten staan ...

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• mmniet

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
RM-rf schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 11:00:
[...]

settings in Frontpage, zouden daar niks voor uit moeten maken, het gaat om settings in je OS, oftewel kijk duidelijk naar windows verkenner en controleer daar aan welk programma dat bestand is toegewezen...

rechtsklikt op het te openen bestand, en kies uit het menu onderaan 'Eigenschappen...'.
dan opent zich een venster, met als erste Tab 'Algemeen' een optie 'openen met..', waar het programma staat, waaraan dit bestand gekoppeld is... daar zou dan Frontpage moeten staan, en als dat niet het geval is, moet je op de button 'veranderen' klikken, die daar direkt naast zou moeten staan ...
was het maar zo simpel, maar zoals ik al zei opent ie frontpage ook al. Het grappige is zelfs dat als je frontpage normaal start en je vanuit frontpage een bestand wil openen hij nog steeds notepad start. Rara hoe kan dit?

It's me Mario

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
[...]

Heb mapopties gekeken maar daar staat hij echt op frontpage, ook bij internet opties staat het goed.
Heeft ie al bekeken. En Frontpage opent ook.

Probeer eens de hele bestands koppeling te verwijderen.
Als je dan op je .asp pagina dubbelklikt zou je zo'n box moeten krijgen waarin je gevraagd wordt met welk prog je het bestand wil openen. Ben benieuwd wat er gebeurt als je dan weer Frontpage kiest.

offtopic:
Woei, post 4600 :)

[ Voor 5% gewijzigd door rb338 op 18-03-2005 11:04 ]

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-08 11:51
Andersom toch RM-rf? Een programma wordt aan een extensie gekoppeld. Je wilt *.mp3 openen, dan ziet Windows dat (in mijn geval) daar Winamp bijhoort.

Zoals jij het zegt, kan ook wel, maar dan heb je multipliciteit. Een programma kan meerdere extensies bevatten (In het geval van Winamp ook *.m3u, *.mp2 e.d.).

edit:

Er kunnen wel meerdere programma's aan een extensie gekoppeld worden, maar er is er maar een programma die wordt gebruikt om de extensie uit te voeren.

[ Voor 16% gewijzigd door Denker op 18-03-2005 11:09 ]

• mmniet

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
rb338 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 11:04:
[...]

Heeft ie al bekeken. En Frontpage opent ook.

Probeer eens de hele bestands koppeling te verwijderen.
Als je dan op je .asp pagina dubbelklikt zou je zo'n box moeten krijgen waarin je gevraagd wordt met welk prog je het bestand wil openen. Ben benieuwd wat er gebeurt als je dan weer Frontpage kiest.

offtopic:
Woei, post 4600 :)
helaas, dit werkt niet ;(

It's me Mario

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Wat werkt niet?
Heb je ook geprobeerd om Notepad te kiezen ipv Frontpage?

• mmniet

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
als ik notepad kies werkt het, want dan opent ie gewoon enkel notepad, maar als ik vervolgens weer frontpage kies opent ie gewoon blij weer notepad als extraatje erbij

iemand anders suggesties voor andere editors (het liefst gratis natuurlijk)

[ Voor 21% gewijzigd door mmniet op 18-03-2005 11:17 ]

It's me Mario

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-08 11:51
Wordpad?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

mmniet schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 11:16:
[...]

iemand anders suggesties voor andere editors (het liefst gratis natuurlijk)
Een andere editor is natuurlijk geen oplossing voor je probleem; ik pas je topictitel even aan; let hier in het vervolg zelf op. Daarnaast zijn er genoeg alternatieven te vinden en zie ik geen nut in een groot opsomtopic met alternatieven die eenvoudig zelf te vinden zijn :)

Notepad en Frontpage > [Frontpage] Bij openen ASP start ook notepad? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• mmniet

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
Spider.007 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 11:28:
[...]

Een andere editor is natuurlijk geen oplossing voor je probleem; ik pas je topictitel even aan; let hier in het vervolg zelf op. Daarnaast zijn er genoeg alternatieven te vinden en zie ik geen nut in een groot opsomtopic met alternatieven die eenvoudig zelf te vinden zijn :)

Notepad en Frontpage > [Frontpage] Bij openen ASP start ook notepad? *
op zich heb je gelijk natuurlijk, maar de titel-change is heel mooi

It's me Mario

Pagina: 1