[Home Cinema] Is Digital In nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 13:13
Ik ben al een tijdje op zoek naar een home cinema set van 350-450 euro. Ik heb er nu een paar op het oog. Alleen zit ik nog met een vraag waar ik niet echt duidelijk antwoord op kan vinden.

Heb ik een Digital In aansluiting nodig (optisch of coax) om later een HD/DVD recorder aan te kunnen sluiten en daarbij ook DD door te geven. Het valt mij namelijk erg op dat er zo ontzettend weinig HC sets zijn die een digitale input aansluiting hebben.

Ik was namelijk aan het kijken naar een Sony DAV-SB300. Leek me een mooie set alleen GEEN digitale in aansluiting. Een ander alternatief is de JVC SH8 (of zoiets). Deze heeft namelijk wel een optische digital in aansluiting. Het uiterlijk is alleen weer iets minder van die set.

Nogmaals, is een digital in aansluiting nodig? Zo ja weten jullie nog alternatieven voor de 2 genoemde sets?

Verwijderd

Voor het aansluiten van een extern apparaat waarvan jij een digitaal formaat als DD wilt ontvangen, heb je inderdaad een digitale ingang nodig. De enige andere manier waarop je surround krijgt is via een analoge 5.1 ingang. Die hebben HT setje's ook vaak niet dus dat is ook geen oplossing.

Er zijn echt tientallen alternatieven, die allemaal behandelen is dan ook onbegonnen werk. Wel zou je op www.kieskeurig.nl de verschillende HT setjes op specificaties en gebruikerservaringen kunnen vergelijken. :)

Dit topic is gesloten.