Thomaon TCM 420, PC krijgt alleen een intern IP (Chello)

Pagina: 1
Acties:
  • 435 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• labtech
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04-2019
Gisteravond bij iemand geweest met een Chello Verbinding. Hij heeft een Thomson TCM 420, aangesloten op de splitter. Als ik een netwerkkabel aansluit krijgt de PC netjes een IP van 192.168.1.100 en kan ik de Thomson pingen. Echter het kabelmodem krijgt geen verbinding met het Chello Netwerk. Het meest rechterlampje blijft knipperen. Volgens Chello is het signaal te zwak en zou het aan de wandcontactdoos liggen, maar dat standaard k-u-l- antwoord heb ik al vaker gehoord.

Iemand ervaring met dit kabelmodem die mij kan vertellen of ik nog wat kan diagnosen aan dat ding, heb hald inet afgezocht maar geen handleiding kunnen vinden, en van het configuratie-menu in de Thomson wordt ik ook niet veel wijzer.

Overigens meen ik ergens ooit eens opgevangen te hebben dat er een slechte serie Thomsons geleverd is. Is er iemand die dat kan bevestigen of ontkennen?

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 16:45

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Het modem start zelf een DHCP-server als er geen verbinding is met het kabel (HFC) netwerk. De range waaruit dat IP-dres komt wijst dat wel aan.

Zorg dat je de modem direct op het eerste punt aansluit op het punt waar de coax binnenkomt in de woning. Het modem zou dan online moeten komen.

Andere mogelijkheden:
* wandcontactdoos niet retoursignaal geschikt
* retoursignaal staat niet geactiveerd voor je woning
* bekabeling/splitters brak, coax kern maakt verbinding met massa.

Hiervoor zul je een afspraak moeten maken bij de helpdesk.

Als het een doe het zelf installatie is, en je hebt het korter dan een week; zeker bellen.

[ Voor 12% gewijzigd door I_stealth_I op 18-03-2005 11:58 ]

/dev/null

• labtech
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04-2019
thanx voor je hulp, maar ik wil graag nog iets meer info.
Zorg dat je de modem direct op het eerste punt aansluit op het punt waar de coax binnenkomt in de woning. Het modem zou dan online moeten komen.
Dat had ik al geprobeerd, werkt ook niet
Andere mogelijkheden:
* wandcontactdoos niet retoursignaal geschikt
Zoiets gaf de chello helpdesker ook al aan, vind ik een beetje moeilijk te geloven, maar als het wel zo is, kan ik dan 'zelf' een andere wandcontactdoos plaatsen ?
* retoursignaal staat niet geactiveerd voor je woning
Ik mag aannnemen dat men dat kan zien als helpdeskmedewerker bij Chello ?
* bekabeling/splitters brak, coax kern maakt verbinding met massa.
Splitter kun je uitsluiten omdat ik het ook rechtstreeks heb geprobeerd, was een heel kort, nieuw kabeltje maar zal het met een ander kabeltje proberen.
Hiervoor zul je een afspraak moeten maken bij de helpdesk.

Als het een doe het zelf installatie is, en je hebt het korter dan een week; zeker bellen.
Ik vind die laatste opmerking van je heeel vreemd. Waarom zou ik moeten bellen als ik het korter dan een week heb ? Kun je dat toelichten voor me (maw, zit er iets speciaals achter, of is dit een losse opmerking

kan ik echt niks zien aan het config-scherm van zo'n tompson ? Dingen als DBm waardes of zo ?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

labtech schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 12:40:
thanx voor je hulp, maar ik wil graag nog iets meer info.

[...]

Dat had ik al geprobeerd, werkt ook niet
Ben je 100% zeker dat er niet ook in de meterkast een aansluitpunt is? Dat zou namelijk nogal veel kunnen verklaren...
[...]

Zoiets gaf de chello helpdesker ook al aan, vind ik een beetje moeilijk te geloven, maar als het wel zo is, kan ik dan 'zelf' een andere wandcontactdoos plaatsen ?
Als het de eerste aansluitpunt is: nee, maar dan moet UPC (wiens eigendom het is) het (gratis) voor je doen. Is het niet eerste punt: gewoon daar aansluiten.
[...]

Ik mag aannnemen dat men dat kan zien als helpdeskmedewerker bij Chello ?
Men kan zien wat het administratief zou moeten zijn. En dat zal wel kloppen. Maar afhankelijk van waar je woont kan het zijn dat er handmatig door een monteur geschakeld moet worden in de versterkerkast in de straat. En dat kan alleen ter plekke gezien worden.
[...]

Splitter kun je uitsluiten omdat ik het ook rechtstreeks heb geprobeerd, was een heel kort, nieuw kabeltje maar zal het met een ander kabeltje proberen.
Als je het met de meegeleverde kabel die van IEC->F-connector gaat direct geprobeerd hebt, heb je al splitter uitgesloten. En die kabel is 85dB afgeschermd, dus een betere heb je niet zo 1-2-3 :z
[...]

Ik vind die laatste opmerking van je heeel vreemd. Waarom zou ik moeten bellen als ik het korter dan een week heb ? Kun je dat toelichten voor me (maw, zit er iets speciaals achter, of is dit een losse opmerking
Eeh, omdat UPC anders niet kan ruiken dat het niet werkt...

Als dat ding op de eerste aansluitpunt zit en hij niet online kan komen, is het de verantwoordelijkheid van UPC om het op te lossen - op hun kosten :)
Staat die modem niet op eerste aansluitpunt, dan ben je een prutser en betaal je installatiekosten als een monteur moet komen constateren dat dat zo is...
kan ik echt niks zien aan het config-scherm van zo'n tompson ? Dingen als DBm waardes of zo ?
Nou, kijk er eens in zou ik zeggen :z

Surf naar 192.168.100.1 en klik op diagnostics...

Rx strength moet tussen de -4 en +4dBmV zijn, SNR boven de 20dB en Tx power onder de 56dBmV

Oslik blyat! Oslik!