Toon posts:

[2003] PHP pagina instellen als 404 in IIS 6*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medemens,

Ik heb een website ontwikkeld waarbij de aanroep van een html-pagina in 99% van de gevallen resulteert in een 404 error. Deze 404 error wordt dan geredirect naar index.php die de naam van de html pagina opzoekt in een MySQL database.

Nou werkt dat allemaal prima met Apache. Echter het hostingplatform waar de website op moet gaan draaien is windows server 2003 met IIS 6.

De hostingprovider zegt dat het niet mogelijk is om een php pagina in te stellen als error pagina. Alleen HTML en ASP pagina's.

Weet iemand of er een mogelijkheid bestaat om dit toch te doen? Zonee, dan weet ik dat ik een andere oplossing moet zoeken in ofwel de opzet van de site ofwel een ander hostingplatform.

Bvd

Verwijderd

dan maak je toch een html pagina die weer redirect naar een php pagina.
ik zou niet weten of het mogelijk is, nooit geprobeerd.

overigens is het vrij zinloos. default wordt in IE "use friendly http error messages" aangevinkt en krijgen IE gebruikers geen 404 pagina van de serverkant te zien.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2005 10:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is belangrijk dat er geen html pagina tussen zit omdat je dan alle GET en POST informatie kwijt bent.

Bovendien heeft de browser er niets mee te maken aangezien ik de 404 header overschrijf met een 200 OK header.

Maar goed.. dat wil ik allemaal niet weten, want ik weet al dat het werkt. Het gaat er mij om of er een php pagina als error pagina gebruikt kan worden in IIS net zoals in Apache en niet alleen html of asp pagina's

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zou zeggen - test het even uit. Ik gok dat het wel kan, aangezien de help vermeld onder "Custom Error Messages" -> Creating Custom ASP error Messages -> dat het ook ISAPI error handlers kunnen zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
test het even uit
Dat ik daar nog niet aan gedacht had 8)7

Als we dat nog niet geprobeerd hadden en zelfs handmatig iis metafiles hadden aangepast had ik hier niet gevraagd..

Op de een of andere manier wil ie de isapi filters voor php niet uitvoeren.