Toon posts:

[XP] Novell workstation only / windows login vervangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De baas heeft een sony laptop waarop WinXP geinstalleerd staat. Om op het bedrijfsnetwerk te komen, staat novell geinstalleerd op de laptop.
Het inloggen via novell op het netwerk gaat gesmeerd, maar om er 'workstation-only', dus zonder netwerk in te komen is nogal problematisch. Dat komt volgens mij omdat de windows login en novell login van elkaar verschillen.
Het lukt nu wel om erin te komen, maar dat is alleen door 'workstation only' niet te selecteren en dan de windows gegevens in de novell login te tiepen en dan lang wachten. Dat lange wachten wordt waarschijnlijk veroorzaakt door novell die de netwerk-kabel niet kan vinden. Vervolgens kom je er wel in. (na een kleine minuut wachten)

Nou ben ik geen systeembeheerder en ik heb wel geprobeerd om hier in de search wat te vinden waarmee ik geholpen zou zijn, maar het is redelijk boven mijn ict-niveau. :(
Daarnaast lijkt het wel alsof ik geen gelijksoortig scenario kan vinden

Ok, was is nu het beste om te doen? Volgens mij is het beste om de windows login gegevens aan te passen, want de baas wil zelf graag zijn oude logingegevens behouden. Die oude gegevens staan correct in novell. De window logingegevens zijn destijds ingevoerd door een stagiaire en zijn niet heel makkelijk in het gebruik...
Ik vermoed dat die gegevens niet te veranderen zijn. Of denk ik nu verkeerd.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2005 10:14 ]

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:46

Kroontje

...

Je kunt toch een nieuw account aanmaken onder XP?

Configuratiescherm, Systeembeheer, Computerbeheer, Lokale gebruikers en groepen.

Zijn omgeving even opnieuw inrichten en klaar is kees jiva.

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Hzm of inloggen via 't netwerk en instellen dat ie profiel niet moet verwijderen naar 't uitloggen, werkt hier gewoon :) En zoals hier boven staat, ff local account aanmaken en rechten geven.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'lokale gebruikers' niet kunnen vinden.
In het configuratiescherm (klassiek weergave) heb ik wel computerbeheer gevonden, alleen ik zie lokale gebruikers niet in dat 'computerbeheer'-venster staan. Kan het verder ook niet vinden in een submapje.

Ik zie wel 'gebruikeraccounts' in het configuratiescherm... kan ik het daarmee ook doen?

• Terrienator
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10-2025
Jiva,

Als je in de novell client 2 location profiles aanmaakt:

bv.

1 Netwerk
Hier vul je alle gegevens in die nodig zijn om op het novell- en ms- netwerk te komen

2 Lokaal werken
Hier schakel je op het NDS tabblad de "Active Authenticator" vinkje uit en vul je op het "Windows" tabblad gewoon de ms-netwerk gegevens in.

Vergeet niet om op het "Advanced Login" tabblad van de "Novell Client Configuration" scherm de "Location List" aan te zetten.

Verder ga je dan met regedit naar:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

en zet hier de "cachedlogonscount" op bv. 9999.

Met bovenstaande akties krijg je altijd dezelfde desktop.

Je krijgt wel een melding als je het lokale profiel kiest dat ie het domein niet kan vinden, kies dan ok en de machine zal op gecachte info inloggen.

Je hebt wel admin rechten nodig om de wijzigingen te mogen maken.

Succes.

[ Voor 9% gewijzigd door Terrienator op 18-03-2005 12:16 ]

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:46

Kroontje

...

Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 11:52:
Ik heb 'lokale gebruikers' niet kunnen vinden.
In het configuratiescherm (klassiek weergave) heb ik wel computerbeheer gevonden, alleen ik zie lokale gebruikers niet in dat 'computerbeheer'-venster staan. Kan het verder ook niet vinden in een submapje.

Ik zie wel 'gebruikeraccounts' in het configuratiescherm... kan ik het daarmee ook doen?
Dan gebruikt je baas XP Home. Met gebruikersaccounts in het configuratiescherm kan het ook inderdaad.

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 11:32
bedankt mensen.. ziet er voor nu naar uit dat het toevoegen van een extra gebruikersaccount het probleem verholpen heeft... goed weekeinde alvast
Pagina: 1