RAID1 op asus A8N SLI werkt zeer slecht

Pagina: 1
Acties:

• groovyhot
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-02-2023

groovyhot

groovy baby ;-)

Topicstarter
ik zit met een probleem, ik heb het hele forum al doorgespit, maar niemand heeft hetzelfde probleem...

ik heb bij een kennis twee maxtor diamondmax9 schijven van 80 gb in een raid1 array van nvidea (asus a8n sli), installeren ging goed, opstarten soms....
als de pc een tijdje heeft uitgestaan kreeg ik wel eens vaker de melding dat de array niet meer goed was... dan startte hij ook niet meer door. een schijf uit de array halen en opnieuw rebuilden was dan de enige oplossing.

vanaf vanmorgen doet ie helemaal niks meer, ik kan niet in het bios van de raidcontroller komen of niks... de melding die hij geeft bij het opstarten is: "detecting array" in rode lettertjes...
hij doet helemaal niks meer, dat is toch niet de bedoeling van raid1 !?

iemand die hetzelfde probleem heeft, meld je! en natuurlijk de man met de oplossing _/-\o_

Cooler Master Cosmos S, X2 5600, X850XT, 4GB, 3.7 Terabyte

• groovyhot
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-02-2023

groovyhot

groovy baby ;-)

Topicstarter
ow en voor de duidelijkheid, de raid setup komt voordat ik het bios in kan, dus in het bios kan ik op dit moment niets veranderen... :(

Cooler Master Cosmos S, X2 5600, X850XT, 4GB, 3.7 Terabyte

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En wat als je 1 van de schijven afzonderlijk aansluit danwel aan een andere controller hangt?
RAID1 kan dan zo secure zijn, maar het stelt niks voor wanneer je controller kuren heeft en/of wanneer de harddisks tegelijkertijd gek gaan doen (wat overigens weinig voorkomt, maar dat hangt sterk af van de omstandigheden) :)

[edit]Gebruik voortaan aub het editknopje om je vorige post te wijzigen in plaats van om direct achter elkaar te posten ;)

[ Voor 16% gewijzigd door BalusC op 18-03-2005 10:19 ]

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

mahi

God bless GoT

Ik overweeg zelf de Asus A8N-SLI, maar lees over tal van problemen met de onboard RAID controller. Vreemd genoeg hebben vooral Maxtor schijven hieronder te lijden. In het [Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic Deel 6 topic (en voorgaande delen) vind je tal van andere gebruikers met soortgelijke problemen. Asus brengt wel nieuwe BIOS-updates uit, maar schijnbaar zijn deze problemen nog steeds niet verholpen. Toch een deuk in het anders uitstekende imago van Asus...

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat betreft Maxtor disken: als het vooral DM10 schijven zijn, dan ligt het eerder aan Maxtor zelf. Zie ook de FAQ van dit subforum: Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat? en dan een beetje naar beneden scrollen richting "Compatibiliteit" :)