[XP] Probleem met printen naar netwerk printer win98

Pagina: 1
Acties:

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-04 16:45
Ik heb problemen met het afdrukken vanaf een windows XP (SP2) machine naar een printer die is aangesloten op een windows98 computer. Op de windows 98 computer staat de printer gedeeld en het printen vanaf andere win98 machines in het gebouw is geen probleem. Maar we hebben hier sinds woensdag een nieuwe computer, winXP, waarmee ik het niet voor elkaar krijg om normaal te kunnen printen.

De problemen:
het duurt 30-60 seconde voordat de printer reageert op de print opdracht, als je ook maar 1 klik met de muis ergens op het scherm klinkt dan komt de print helemaal niet meer en loopt word of wordpad onherroepelijk vast.

Hopelijk heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen.

Het maakt geen snar uit of ik hem wil laten printen naar de hostname of rechtstreeks het ip nummer gebruik in de printer instellingen. Overigens zie ik op de winXP machine in de netwerk opgeving nergens de computer waarop de printer zit aangesloten, ik zie helemaal geen win98 computers in het netwerk. Ik zie alleeen de (win2k) server.
Kom aub niet met de oplossing de printer aan te sluiten op een andere machine, bv de server of de XP machine, daar is al over nagedacht en daar hangen nogal wat andere nadelen aan.

...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Krijg je nog foutmeldingen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-04 16:45
Nee, behalve dan als je toch ergens klikt: "programma reageert niet..", maar verder niets

...