Toon posts:

ATi 9000 mobility en extreme spelsnelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het spelen van games heb ik een nogal vreemd probleem; de games (FIFA 2005, Wolfenstein ET, Unreal) worden namelijk op een bizar hoge snelheid afgespeeld. Eerst maar even wat specs van mijn notebook:
  • Dell Latitude D600
  • Intel Pentium-M 1.6GHz (Centrino platform)
  • 1024MB DDR RAM
  • ATi Radeon 9000 32MB mobility
  • Fujitsu 80GB harde schijf (5400rpm)
De drivers die ik heb geprobeerd zijn de Dell ATi A07 en de Omega 2.6.05a. Als ik de drivers net heb geinstalleerd gaat alles perfect, maar zodra ik de laptop daarna opnieuw opstart gaat het mis. De games spelen extreem versneld af, waardoor ze onspeelbaar worden. Als ik de stekker er uit haal, lopen ze 10sec op een normale snelheid en daarna gaan ze weer versneld verder. Ik denk dat het iets te maken heeft met de ATi PowerPlay feature (deze zorgt er voor dat de 3D-prestaties onder netspanning verhoogd worden en op accuspanning wordt verlaagd om zo de accutijd te verlengen), aangezien er even normaal is te spelen op het moment dat ik de stekker er uit haal.

Waarschijnlijk is het wel een bekend probleem, maar ik kan nergens (op GoT, google en usenet) een oplossing hiervoor vinden!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:29

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Wist je dat: SPV is een forum voor serieuze reacties

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2005 10:13 ]

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 22:37

Fuelke

Forza Ferrari

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:50

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Dat kom omdat je laptop normaal op 600mhz draait. Als je gaat gamen gaat die snelheid naar 1600mhz, Omdat Unreal en die andere games hun speelsnelheid op je cpu speed bereken gaat alles veel tesnel omdat hij denkt dat hij op 600mhz draait

De oplossing is dan SpeedswitchXP en dan op max performance zetten voordat je gaat gamen. Of een extra command line achter iig unreal (ffe vergeten)

Asus Zenbook i7 256gb

Verwijderd

Weet je zeker dat je hier niets van kan vinden op GoT? Dit probleem is in ieder geval met Unreal Tournament al een aantal keer langsgekomen.

Volgens mij lag het in alle gevallen aan de CPU throttling (het aanpassen van de snelheid van de processor) instellingen. Dat vermoed je zelf ook. Zie ook:

[rml][ UT]Beweeg 2 keer zo snel als normaal....bug?[/rml]
Unreal Tournament slaat op hol?

Of de search met als sleutelwoorden 'ut te snel' of 'unreal tournament te snel' in Spielerij - Problemen & Vragen.

Omdat dit een technische vraag is verplaats ik hem naar Spielerij - Problemen & Vragen. Als dit de oplossing is, dan gooi ik hem gelijk dicht omdat je dit eigenlijk zelf had moeten vinden ;)

edit:
Tsk, Fuelke :(

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, dat programma helpt niet.. Ik heb hem nu op Max. Performance staan voordat ik ga gamen, maar nog loopt het spel als een gek. Moet ik zowel FIFA 2005 als UT opnieuw gaan installeren? Dit liever niet aangezien er al een hoop extra's in beide games zitten..

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:50

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Config files deleten of aanpassen zou voldoende zijn. Iig bij ut is een extra command line voldoende ffe searchen dus.

Asus Zenbook i7 256gb

Pagina: 1