Asus V6800GT 128MB kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Nutser
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02-2021
Hoi
system spec's

mobo A7V600
bios versie ASUS - 42302e31 geflasht naar 1.08
AMD Athlon(TM) XP 2600+ (1.9 GHz )
NVIDIA V9999GT
Soundkaart :Aureon 5.1 Sky (driver versie 5.1.2600.14)
Ramm 2,4 gb
Monitor Fujitsu Siemens C996F
HD Maxtor 6 Y080M0 SCSI 80 gig
Voeding is 450 watt

Ik heb een probleem en ben er al sins mijn nieuwe installatie van windows mee bezig, en dat is dat ik geen letters meer zie in Counterstrike Source , en met tantra.ph blijft die constant hangen.

Hier zijn de NIET zichtbare letters,
en HIER het tantra probleem

Ik heb zelf zeker 5 verschillnde drivers geprobeerd , mijn pc is net geformateerd daarvoor had ik het ook .

Heb alle drivers met behulp van een tooltje drivercleaner eraf geggooit zo hoe ik dat altijd doe , en nog nooit zoiets mee gemaakt .

is mijn kaart nu kapot ??

In windows zelf zie ik nergens een foutje , ik zie alle letters als ik een txt bestand schrijf enz..

Hij is niet overgeclockt , en verder nix mee getweak ofzo .

Ut zal toch niet alweer zijn dat mijn kaart een beetje door is aan het fikken ofzo?
waarom weer , nou omdat ik Hier ook een probleem had met mijn kaart , maar nu toch op een hele andere manier die errors geeft

ik heb nu de 71.84_win2kxp_international driver erop staan

---- Edit --- Topic is een beetje fout staat een V die er niet hoort

[ Voor 6% gewijzigd door Nutser op 18-03-2005 10:05 ]

alles wat niet zo mooi is , kan toch weer heel mooi zijn voor andere dingen :x

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:14
Nutser schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 10:01:
Heb alle drivers met behulp van een tooltje drivercleaner eraf geggooit zo hoe ik dat altijd doe , en nog nooit zoiets mee gemaakt .

is mijn kaart nu kapot ??
Daar kun je natuurlijk nog niets over zeggen. Test het eerst eens met bijvoorbeeld 3dmark05 oid. Als er daar ook problemen optreden kun je de temperatuur van de kaart eens controleren. :)

-

• Nutser
SysRq schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 11:54:
[...]

Daar kun je natuurlijk nog niets over zeggen. Test het eerst eens met bijvoorbeeld 3dmark05 oid. Als er daar ook problemen optreden kun je de temperatuur van de kaart eens controleren. :)
Nou ik heb getest en het is niet om aan te zien , ik heb smartdoctor er eens opgezet , en gaat van 58 graden meteen naar de 80, is dat te warm?
Zo ja kan ik dan zonder probs eens proberen om die vent wat sneller te laten lopen??

• SysRq
Da's niet goed. :X

De kaart loopt gewoon nog op stock-speed? 80 graden is namelijk wel behoorlijk aan de hoge kant, daar klopt niet veel van. Kijk ook eens in de FAQ: Hoe ver kan ik mijn videokaart overklokken? Je hebt kans dat de kaart toch overgeklokt is. Bekijk dat eens met de tooltje die in de faq genoemd worden?

-

• Nutser
SysRq schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 13:00:
Da's niet goed. :X

De kaart loopt gewoon nog op stock-speed? 80 graden is namelijk wel behoorlijk aan de hoge kant, daar klopt niet veel van. Kijk ook eens in de FAQ: Hoe ver kan ik mijn videokaart overklokken? Je hebt kans dat de kaart toch overgeklokt is. Bekijk dat eens met de tooltje die in de faq genoemd worden?
Ik heb powerstrip er eens opgezet , kan ik niet veel mee doen , maar ik zie wel dat die gewoon 350/700 loopt , dat zou eigenlijk ok moeten zijn , ik heb zelf nog nooit iets van een overclock progje gebruikt dus ik zou ook niet wteen hoe die dan zijn moeten overgeclockt.

Rivaturner zei het zelfde dat hij op de normale snelheid deed lopen nix te snel.
Ik heb de vent nu de laatse 20 min op 100 % laten lopen maar hij blijft gewoon nog even hoog .

Heb de pc ook ff uitgezet , maar goed het lijkt er dus idd op dat die te warm wordt .

Nu heb ik dus een dringende vraag , ik had er 1 jaar garantie op zal nu nog zo'n 6 maanden zijn , en nog 2 jaar fabrieksgarantie.

Maar heeft er iemand ervaring met een Kaart terug brengen , kan ik dan nu meteen binnen 1 jaar terug gaan en krijg ik dan meteen een nieuwe , of wordt er eerst eens na gekeken?
of moet ik wachten tot die gemaakt is ?
Dus met andere woorden moet ik op een nieuwe kaart gaan wachten? of kan ik er 1tje uitzoeken voor de zelfde prijs ,??

• SysRq
Dat is bij iedere winkel natuurlijk weer anders. Wat dacht je van de winkel bellen waar je hem gekocht hebt? Die zullen het vast wel weten. ;)

-

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:23
Er wordt vaak eerst naar gekeken, ze gaan natuurlijk niet een niet-defecte kaart even voor je omruilen. Dus ze gaan eerst aantonen of de kaart echt defect is. Als de kaart volgens de winkel defect is zal het in principe meteen omgeruild worden, aangezien het een redelijk recente kaart is (mits ze hem op voorraad hebben natuurlijk).

Als hij niet op voorraad is wordt hij waarschijnlijk voor je opgestuurd (weet even niet of asus de kaarten maakt of crediteerd).

| I've got permission to color outside the lines |

• Nutser
Joep schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 14:23:
Er wordt vaak eerst naar gekeken, ze gaan natuurlijk niet een niet-defecte kaart even voor je omruilen. Dus ze gaan eerst aantonen of de kaart echt defect is. Als de kaart volgens de winkel defect is zal het in principe meteen omgeruild worden, aangezien het een redelijk recente kaart is (mits ze hem op voorraad hebben natuurlijk).

Als hij niet op voorraad is wordt hij waarschijnlijk voor je opgestuurd (weet even niet of asus de kaarten maakt of crediteerd).
Ik had dus eerder gehoopt dat ik dus een kaart mag uitzoeken voor de zelfde prijs wat die toen gekost heeft :)

ik heb eens een mail gestuurd , is in deutsland , dus bellen laat ik maar liever ff ;)

Thx voor de info ( hoop nu dus echt op een andere kaart )

Balen dat hij nu al te warm wordt , ik heb trouwens net een kameraad gesproken die de zelfde kaart heeft precies de zelfde dooos enzo , en heeft ongeveer de zelfde probs .

heb hem naar dit forum gestuurd , kan die zelf lezen

Deze kaart wil ik dus eigenlijk niet meer

Dank voor uw hulp , ik had niet gedacht dat die te warm zo worden .
Vanaf nu is dat ook het 1ste wat ik ga sjekke bij de nieuwe kaarten, na 3-6 maanden in gebruik hebben genomen :P

[ Voor 8% gewijzigd door Nutser op 18-03-2005 14:35 ]

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:23
Normaal wordt er niet 123 een alternatief gezocht, behalve als je er echt om vraagt. Ze zullen je er een vergelijkbare kaart voor terug moeten geven (en dus zeker niet een kaart voor het bedrag wat je er toendertijd aan hebt besteed).

| I've got permission to color outside the lines |

• Nutser
Hoi Hoi , sorry dat ik deze weer omhoog schop , wow toch nog ff laten weten dat het niet mijn schuld was gelukkig , en heb een hele nieuwe gekregen , en deze blijft gelukkig onder de 52 graden !!

Thx voor alles

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

hoe lang heeft het dan geduurt ?
toch niet een maand hoop ik he.
heb je nu weer een asus ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Nutser
ik heb hem sins gisteren ingebouwt , dus kan je na gaan ongeveer hoelang het geduurt heeft , geen 4 weken , omdat ik zelf nog het 1 en het ander geprobeert heb om hem af te koelen .

Maar goed ik had hem zaterdag 2 weken geleden weg gebracht , en kon gisteren een nieuwe ophalen .
En yup ik heb precies de zelfde weer terug :)

[ Voor 8% gewijzigd door Nutser op 13-04-2005 21:34 ]

• SysRq
Hé, goed dat je even meldt hoe het afgelopen is! :)

In ieder geval netjes opgelost.

-

Verwijderd

dat is de eerste 6800GT met 128 mb ddr1 ram die heel blijft, goed werk ASUS :D, zo te zien hebben ze dus alles weer op een rijtje :)

• Nutser
Idd asus roelt :D ben echt happy met mijn kaartje

Ik heb mijn pc nu 2 dagen aan staan , omdat ik een MMORPG spel ben aan het spelen en je geld kan verdienen door te vissen .

Dus als ik ga slapen , ga ik met 1500 andere mensen lekker vissen.
En hij blijft nu mooi netjes onder de 53 graden , en hij maakt minder geluid dan de vorige :)

Dus alles mooi opgelost idd ,

Nogmaal bedankt voor alles ,

Pagina: 1