[2000] Printers installeren voor domain users

Pagina: 1
Acties:

• googhum
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-05-2022
Het doel van een van mijn stage opdrachten is het installeren van resources voor de medewerkers (printers en netwerkmappen). Nu loop ik vast op het installeren van printers!

Situatie:
  • Win2000 Server (met AD)
  • Win2000 Clients
  • Startupscript
    • Installeren van printers
    • Instellen van printer instellingen (beide met printui)
  • Logonscript
    • Instellen van standaardprinter.
Er wordt en mag geen gebruik gemaakt worden van een printserver / gedeelde printers. De bedoeling is dat de printers lokaal geinstalleerd worden.
Ik heb er voor gekozen om de printers te installeren bij het opstarten (ivm beveiligingsbeleid), en de standaardprinter in te stellen bij aanmelden.
De medewerkers zitten namelijk in de groep "domain user" en mogen geen printers installeren of verwijderen, en dit kan dus wel tijdens aanmelden ("system" account geloof).

Nu werkt dit op het instellen van de printer instellingen na |:( Hiervoor is blijkbaar een administrator account nodig :X Is dit dus wel mogelijk?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je mensen op hun eigen PC "Printer Operator" maakt zou je normaal gesproken de printer instellingen moeten kunnen aanpassen.

Overigens heb je voor het lokaal installeren van printers ook administrator rechten nodig, dus ik snap niet zo goed hoe je dat doet? :)

• googhum
Tja, moet zeggen dat ik lekker aan t knutselen ben geweest. :*) Tijdens het aanmelden van een gebruiker (logonscript) voer je handelingen uit onder het "domain user" account. Bij het opstarten is nog geen gebruiker bekend, en volgens mij gebeuren de handelingen dan onder het "system" account.

Ga ff google op "print operator", is dit een build-in account, of een rechten groep voor een printer?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ah op die manier een logonscript, dat kan natuurlijk ook nog ja :)
Printer Operators is is een built-in groep :)

• googhum
Heb ze via de AD in de groep Printer Operators gezet, kijken of t zo gaat lukken :)
Kon de security group niet lokaal vinden namelijk :?

[ Voor 72% gewijzigd door googhum op 18-03-2005 13:37 ]

Verwijderd

Hoi Hoi, mag ik weten wat je script is om een printer als default per pc neer te zetten??
Pagina: 1