[CSS]Mozilla compatible maken

Pagina: 1
Acties:

• Noedels
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Ik heb een klein probleempje...

Ik ben druk bezig om de website van mijn werk te vernieuwen en ben hiervoor bezig met CSS. Nu maak ik dmv CSS containers aan zodat ik niet met tabellen hoef te werken. De CSS hiervoor heb ik inmiddels werkend, alleen Mozilla geeft problemen.

Nu heb ik al begrepen door het lezen van dit forum en veel info op Google dat Mozilla een tikkie eigenwijs is.... Alleen heb ik via dit forum en Google nog geen oplossing kunnen vinden.

Wat is nu het probleem.....
Op http://ecommerce.triple-p.nl/test/content.html gebruik ik 2 containers. Een navigatie container en een content container. Deze containers dienen helemaal bovenaan uitgelijnt te worden. In IE gaat dit goed, alleen geeft Mozilla een witregel boven de containers. En dat is natuurlijk niet de bedoeling!

Hoe kan ik dit fixen, zodat hij in zowel IE als in Mozilla het gewenste resultaat geeft!?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gewoon de body én html tags op margin/padding = 0px instellen :)

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

en als je nu gewoon margin:0; toevoegt aan je body?
Cascading Stylesheet:
1
2
3
body {
   margin: 0;
}

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Die heeft hij al in de html source staan (wat idd beter in de css kan), maar ik zie deze dus nergens voor de html tag.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:27

crisp

Devver

Pixelated

het HTML-element heeft standaard geen margin of padding. Wel is er verschil tussen verschillende browsers vwb het BODY-element; sommige browsers geven dat element standaard padding, andere een margin. Dit zou dus crossbrowser moeten werken:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
body {
  padding: 0;
  margin: 0;
}

Intentionally left blank

• Noedels
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
jullie zijn mijn helden!
margin+padding op 0px zetten in de body tag van de CSS helpt inderdaad.

thnx mensen. er kan een hangslot op dit topic.
Pagina: 1