[2003] Software distributie met GPO

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jopperd
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-01 08:21
Ik heb een vraag over het volgende onderwerp. Ik ben op mijn stage aan het onderzoeken hoe je met de AD software kunt distribueren naar pc's. Hiervoor heb ik een testdomein aangemaakt met een 2003 server en xp client. Wat heb ik gedaan:

-een groep aangemaakt in de AD (staat dus in de map users) en de client pc member gemaakt van die groep (distributie groep).
-een share aangemaakt waar de msi's in staan. Op die share de distributie groep volledige rechten gegeven.
-de groep domain users krijgt lees rechten op de share.
-in de properties van het domein, group policy -> daar heb ik een nieuwe GPO aangemaakt genaamd distributie. Deze heb ik boven de default policy geplaatst.
-properties van GPO distributie/security heeft de groep dstributie full controll. De authenticated users is verwijderd.
-GPO edit/computer config/new package/msi's geselecteerd en die assigned

Dit werkt goed maar wat wij willen is met OU's werken en daar de policies op toepassen. En dan de distributie groepen in die OU's zetten. Dit heb ik getest maar werkt alleen als ik de pc's los in de OU plaats. Weet iemand hoe je dit met groepen kunt oplossen??

Alvast bedankt!

Verwijderd

Naar mijn weten kun je geen GPO's op groepen toepassen, alleen op Site's, Domain's en OU's.

• Jopperd
De huidige gpo is toegepast op het domein, en ik wil dus gaan werken met een gpo die verbonden is aan een OU

• FCVD
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-01-2024
sorry voor de flame, maar dit staat in ieder MCSE boek hands-on uitgelegd. Maak een OU aan en stop je pc''s en users in die OU. Op de OU rechtermuisknop Eigenschappen, laatste tabblad....doe je best.

[ Voor 4% gewijzigd door FCVD op 18-03-2005 10:59 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Jopperd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 09:20:
Dit werkt goed maar wat wij willen is met OU's werken en daar de policies op toepassen. En dan de distributie groepen in die OU's zetten. Dit heb ik getest maar werkt alleen als ik de pc's los in de OU plaats. Weet iemand hoe je dit met groepen kunt oplossen??
GPO's (en software installatie hangt aan GPOs) pas je toe op OU's :)

• FCVD
Misschien wat licht leeswerk voor je. :)

• Jopperd
elevator schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 11:03:
[...]

GPO's (en software installatie hangt aan GPOs) pas je toe op OU's :)
Dat snap ik maar ik wil dus een groep in die OU zetten zodat ik die rechten kan geven op de share. Want ik ga de groep everyone niet volledige rechten geven.

• FCVD
Oftewel je maakt een Security Groep aan in de 'nieuw aangemaakte' OU. Deze groep gebruik je om de rechten op de share te zetten. GPO rechten hoef je niets mee te doen zolang je de GPO maar op de 'nieuw aangemaakte' OU zet, en in deze OU de betreffende pc's en users hangt.

• Jopperd
oke ik heb het opgelost, ik heb OU's aangemaakt en daarin de pc's geplaatst. Op de share map domain read rechten gegven op ntfs en share. Alles werkt goed op 1 ding na. Als ik de pc's reboot nadat de GPO's zijn aangepast en ff gpupdate heb gedaan, dan gebeurt er niks. Maar als ik dan inlog en weer uitlog en reboot dan pas wordt de software geinstalleerd. In de logs van de client staat: Het groepsbeleidkader moet de extensie aanroepen in de synchrone vernieuwingsbewerking op de voorgrond. Dat moet ik dus nog ff uitzoeken

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je even rond zoekt zal je zien dat dit een GPO setting is op domein gebied die er voor zorgt dat je PC 'snel' aanlogt. Je kan dit uitzetten, hierdoor duurt het aanloggen wel soms wat langer, dus dat zal een keuze zijn die je even moet maken :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
elevator schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 15:11:
Als je even rond zoekt zal je zien dat dit een GPO setting is op domein gebied die er voor zorgt dat je PC 'snel' aanlogt. Je kan dit uitzetten, hierdoor duurt het aanloggen wel soms wat langer, dus dat zal een keuze zijn die je even moet maken :)
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;305293

:)

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1