Zelf aanvragen domeinnamen?

Pagina: 1
Acties:

• Denagammi
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-03-2025
Hoi,

Even een vraagje..
Ik heb voor verschillende klanten domeinnamen geregistreerd staan en er komen er in de toekomst waarschijnlijk nog meer bij.

Nu zullen de meeste hostingbedrijven ook wel wat verdienen op deze domeinnamen... en ik vraag mij dus af of je ook als bedrijfje zelf, buiten hostingbedrijven om, domeinnamen kan aavragen?

Dit zou mij misschien wat kosten kunnen besparen en aangezien het vaak toch geen grote klanten zijn kan ik ze doorlinken naar dezelfde server.

Kan dit?

Zoja, waar kan dat en wat voor kosten zitten eraan verbonden?
Zonee, graag waarom niet ;)

Bvd,

*plop*

Verwijderd

www.dds.nl

Kost € 18 voor.nl per jaar en € 21 voor .com.net.org
Op het eerste jaar krijg je nu 10 euro korting.

Je kan zelf de DNS en MX records instellen via hun site.
(dus meer sites hosten op 1 server)

suc6

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2005 09:11 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Domeinnamen aanvragen kan iedereen. :) Alleen zijn er wel regels. Ik moet eerlijk zeggen dat het me verbaast dat je nog niet bij www.sidn.nl terecht bent gekomen - die handelen namelijk alle domeinregistraties voor NL af :)

Dus ik zou daar maar eens een kijkje nemen als ik jou was ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02 17:05

jep

Yup, je kunt lid worden van de SIDN. Er is een bepaald omslag wanneer het interessant is om lid te worden, maar dat ligt niet bij een 'paar' domeintjes. SIDN lidmaatschap kost 600 euro per jaar, en domeinen kosten daarna -ongeveer- 5 euro. Afgezien van eventuele arbeid, de verplichte adminnistratie die je moet voeren en de rest. :)

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:10
Je kan alleen .nl domeinen aanvragen bij SIDN als je geregistreerd Categorie I deelnemer bent.

Dit kost € 150,- per kwartaal en per domein betaal je 0,90 per kwartaal (éénmalig 0,50 registratiekosten).

Dus je moet wel aardig wat domeinen verkopen eer dat je je SIDN abonnement er uit hebt en voor een leuk prijsje je domein kan doorverkopen.

Edit:
Als je enkele tientallen domeinen hebt, kan je beter gaan kijken voor een reseller account. Hierbij betaal je een jaarlijkse fee tussen de €45 en € 100,- per jaar en kan je tussen de € 4,50 en €5,50 domeinnamen registreren.

Als je maar enkele domeinen hebt, kan je beter kiezen door het bij een hostingbedrijf te regelen, hoef je ook niet alle papiermassa te regelen enzo :)

[ Voor 36% gewijzigd door Polderdijk op 18-03-2005 09:21 ]

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:30
als je maar 'enkele' domeinnamen hebt is dit niet interesant dan kun je beter een reseller accountje pakken bij de webhoster op de hoek aangezien je anders met de jaarbijdrage zit bij sidn (te vinden op de site allemaal)

echter als je het zelf doet, zorg er wel voor dat je (eigen) DNS servers in orde zijn e.d.

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

• roel-online
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-02 20:03
Even een snelle blik op webhosters.nl geeft je een overzicht van de goedkoopste domeinnaamregistranten. Ik ben op die manier bij Triple-V terecht gekomen. Ze zijn goedkoop, snel en voor €1,- extra heb je een DNS panel erbij. Zeker de moeite waard om daar even een kijkje te nemen :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:59
.com/net/org domeinen deed ik voorheen bij Gandi ( www.gandi.net )

Tegenwoordig bij Godaddy. (ook een paar nog bij Joker.com hangen)

DNS host ik bij NXS, maar meeste registrars bieden die mogeljikheid ook aan.

maarre, als je voor klanten domeinen registreerd maar (bv) niet sidn bekeken hebt/kent, nofi hoor, maar kun je dat soort activiteiten dan niet beter laten doen ipv zelf dingen verkopen en daarna gaan uitzoeken wat t eigenlijk is en hoe je t moet gebruiken?
Pagina: 1