Toon posts:

"Delayed write failed" bij kopiëren naar ext. HDD

Pagina: 1
Acties:
  • 2.101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment dat ik probeer een bestand, groter dan +- 2 GIG, probeer te kopiëren naar mijn externe maxtor 200 gig HDD kapt windows XP de transfer af met de melding: "Delayed write failed" en is mijn HDD niet meer te vinden als aangesloten apparaat. Ik heb, om dit te verhelpen een hoop geprobeert: ik ben naar de winkel geweest, maar helaas wisten ze daar niet meer dan ik. Ik heb overal op internet gezocht (behalve tweakers.net), maar niemand scheen hetzelfde te hebben al ik. Ik heb op het punt gestaan mijn pc van 9 verdiepingen hoog naar beneden te gooien, maar ik besloot eerst nog even tweakers te proberen.

Wie kan me hiermee helpen??

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Stomme vraag hoor, maar is het een NTFS partitie?

edit: Balusc heeft gelijk, FAT32 heeft een max file size van 4gb, ik dacht even 2gb

[ Voor 73% gewijzigd door Gunner op 18-03-2005 08:44 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gebruik je ook bestanden groter dan 4GB?
en is mijn HDD niet meer te vinden als aangesloten apparaat
Licht deze kreet eens toe met wat meer detail ;) Zie je hem niet meer in de Verkenner? Zie je hem wel in de apparaatbeheer/schijfbeheer? En als je de schijf uit de behuizing haalt en in je PC aansluit?
Ik heb, om dit te verhelpen een hoop geprobeert
Wat heb je qua hardware precies geprobeerd? Anders krijg je hier allerlei tips en suggesties wat je al lang en breed hebt geprobeerd. Het is een beetje frusterend als men lappen reacties neertypt en dan als antwoord krijgt "ja maar dat heb ik al geprobeerd" ;)

De meeste tips en suggesties om je probleem te verhelpen kun je gewoon in de FAQ van dit subforum vinden: OM FAQ / Beleid:
Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?
Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?
Hoe krijg ik verloren gegane data terug?

[ Voor 38% gewijzigd door BalusC op 18-03-2005 08:44 ]

Verwijderd

KLinkt als een probleem wat ik heb gehad met een 120 GB externe schijf. Schijf was na melding onvindbaar, en bij proberen van benaderen van de schijf liep de hele pc vast. UIteindelijk via een recovery tooltje: http://www.pcinspector.de/ alles wel weer teruggekregen, alleen kostte het nogal veel tijd om opnieuw een index op te bouwen.

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Ik heb hier ook last van gehad (en een vriend van mij onlangs ook nog).
Bij mij was het alleen tussen werkstation en server.

Beide systemen waren voorzien van de BlackIce Firewall. Ook al zijn de twee machines mekaars trustees, gaat het fout. [Kopieren gaat zowiezo veel sneller zonder firewalls].

Mijn vraag/opmerking is dus: Heb je misschien deze software firewall of een andere die roet in het eten gooit.

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik weet heb ik geen software firewall. Ik wist niet dat er programma's bestonden die het verkeer tussen je pc en de externe HDD controleren. De enige firewall die ik heb is de Norton Personal firewall.

De dingen die ik heb geprobeert zijn:

- Ik heb de harde schijf aangesloten met USB, maar dit maakte geen enkel verschil.
- Ik heb gekeken of het probleem ook optreed wanneer ik bestanden (vanuit bijv. avid) direkt naar de HDD exporteer en dit geeft geen problemen: gek genoeg..
- Ik heb gekeken of er geen IRQ conflicten zijn met de firewire-kaart en andere applicaties. Ik heb nu elk apparaat zijn eigen IRQ gegeven, maar ook dit mocht niet baten.

Veel meer kon ik niet bedenken, maar ik hoop van harte dat er wel meer mogelijkheden zijn.

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 13:50:
Voor zover ik weet heb ik geen software firewall. Ik wist niet dat er programma's bestonden die het verkeer tussen je pc en de externe HDD controleren. De enige firewall die ik heb is de Norton Personal firewall.
Heb je nu wel of geen firewall???

In XP wordt een ieee1394 poort gezien als netwerkkaart, dus is het theoretisch mogelijk dat een firewall een boosdoener kan zijn. Je had namelijk nog niet gemeld hoe de externe HDD aangesloten zit(lezen is ook een vak). Met USB gaat mijn verhaal natuurlijk niet op. :X

Los van het feit dat ik Norton eraf zou blazen, zou ik het kopieren toch eens proberen zonder dat de firewall draait. Let ook op alle bijbehorende services; die moet je ook stoppen.

[ Voor 9% gewijzigd door THX op 20-03-2005 16:36 ]

• EHofman
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-01 20:59
op een externe schijf is het niet handig om delayed write aan te hebben staan. Als je er iets naar toe kopieërd, dan staat het er niet metteen op. als je denkt dat ie klaar is, want de kopieer windows is weg, wil dat nog niet zeggen dat alle data er op staat. Als je op dat moment je schijf los koppelt, heb je corrupte data. Maar hoe zet je dat uit ?? let op:

zorg dat de schijf herkend wordt, firewire of usb maakt volgens mij niks uit
ga naar apparaatbeheer
vraag de eigenschappen op van de externe schijf.
als het goed is, is er een tabblad met prestaties (perfomance)
hier zijn 2 mogenlijkheden - performance, dus delayed write
of - quick removal, dus geen delayed write.

Als het goed is moet hiermee je probleem opgelost zijn.

De oorzaak dat je die melding krijgt, omdat delayed write aan staat, kan zijn dat de verbinding met de schijf, tijdelijk, wegvalt.Los dit dus eerst op. Dit kan zijn dat de voeding v/d externe schijf niet goed is. De kabel kun je ujitsluiten, omdat je zowel usb als firewire hebt geprobeerd.
Wat je ook nog kunt proberen, is een andere hdd in de externe behuizing doen om te kijken of je daar dezelfde problemen mee hebt......

[ Voor 15% gewijzigd door EHofman op 20-03-2005 19:16 ]

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-02 11:48
Toch even dit topic kicken omdat ik soortgelijk probleem heb.
Ik heb een externe usb2 harddisk 250gb, deze externe behuizing maakt echter slecht contact met de voedingstekker blijkt. En het was me al eerder opgevallen dat de harde schijf soms opnieuw begint te draaien. Maar ben nu net de complete harde schijf kwijtgeraakt doordat ik een 'delayed write failure' kreeg in windows xp tijdens zo'n moment dat de voeding kennelijk even uitvalt tijdens versturen van data.
Hoe kan ik nu de data het eenvoudigst herstellen? Lijkt me dat alleen de partitietabel hersteld moet worden?
Partitie is NTFS trouwens.

[ Voor 8% gewijzigd door Emcee op 11-04-2006 00:21 ]

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025
In 1 van de reacties staat toch dat een mede-slachtoffer goede ervaringen heeft met http://www.pcinspector.de/
Ik zou eens gaan kijken als ik jou was :P

De reactie voor de jouwe lijkt de oplossing aangezien niemand daarna nog iets gepost heeft..
(erg onbeleefd in mijn ogen, maar och.. er zijn ergere dingen)

Actions speak louder than words

• Emcee
Ik zal dat programma eens proberen, maar vannacht niet meer. Als het dan niet wil slaap ik helemaal niet meer. Ik heb in het verleden ook wel eens zo'n probleem gehad en toen heb ik de data kunnen redden door het met een recoveryprogramma naar een andere schijf te kopieren, alleen heb ik op met moment bij lange na niet voldoende schijfruimte over om dat te doen...

Verwijderd

Komt welliswaar van Western Digital site, maar foutmelding is hetzelfde. Kwam hem tegen tijdens mijn zoektocht naar mijn partitieprobleem.
Misschien zit hier de oplossing voor je erbij ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 01:47 ]

• Bor
  • Laatst online: 08:56

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb dezelfde foutmelding laatst ook gehad bij het copieren van een USB HDD. Het bestand waar de schijf dan mee bezig is gaat verloren tenzij je nog een undelete kunt doen. Het probleem deed zich hier alleen voor bij het copieren van grotere bestanden (min paar honderd MB). Ik heb het probleem opgelost door de schijf opnieuw te formatteren.

Een kennis van mij heeft hetzelfde probleem met 2 van de 4 usb harddisks. Ook hij krijgt de foutmelding en kan niet verder gaan met het werken met de schijf. Hij moet de schijf echt uit en aan zetten (de power er af) voor ze het weer doen. Werken ze weer dan is het voor korte tijd en loopt hij weer tegen hetzelfde probleem aan.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Dit probleem heb ik ook gehad met mijn Target 2,5" USB case icm een VIA USB chipset. Heb nu een chipset van NEC, en heb er geen problemen meer mee.

Heb laatst nog mijn VIA USB2 PCI kaartje in mijn servertje geprikt, en daar een 200GB externe 3,5" harddisk en na een paar DVDs kopieeren bleef ie hangen tijdens kopieeren.. foldertje vliegt dan nog wel over, maar de estimated time wordt ontiegelijk hoog. Vervangen met de NEC kaart, en geen problemen mee.. misschien een optie om een andere USB2 controller te gebruiken.

Pvouput live

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Emcee schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 00:11:
Toch even dit topic kicken omdat ik soortgelijk probleem heb.

Hoe kan ik nu de data het eenvoudigst herstellen? Lijkt me dat alleen de partitietabel hersteld moet worden?
Ik heb hetzlefde hgahad, bij mij was de oorzaak een brakke usb2 interface van de externe harde schijf. De enige manier om de data te recoveren bleek door "getdataback" te gebruiken, het lijkt me zondermeer verstandig NIET MEER NAAR DE DISK TE SCHRIJVEN, als je enige waarde hecht aan je data.
Veder zie:
OM FAQ / Beleid:hoe krijg ik mijn verloren data terug.

uiteraard kun je ook je schijf formateren om hem weer bruikbaar te maken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Heb dit ook gehad met een microdrive van 4 gig. Grote bestanden ging ie op z'n mondje. Achteraf bleek dat het ding dood aan het gaan was, houd daar ook rekening mee ;) Ik zou de schijf niet meer vertrouwen totdat je iets hebt waardoor je zeker weet dat ie nog goed is.

• Bor
  • Laatst online: 08:56

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Mijn schijf werkt weer prima na het formatteren moet ik zeggen. Ik heb er al weer enkele 100-en GB's op gegooid en afgehaald (het is mijn transport schijf).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025
Met delayed write aan of uit?

Actions speak louder than words

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik had het probleem met Uitgestelde schrijfbewerking mislukt (sp?) zonder dat ik iets deed met de USB-schijf. Na wat zoeken kwam ik een tip van Microsoft tegen om bij Systeemeigenschappen, tab Geavanceerd, Instellingen voor Prestaties het Geheugengebruik in te stellen op Programma's (ipv Systeemcache). Daarmee was het probleem voor mij opgelost. Let wel, dit was dus niet tijdens het kopiëren van bestanden maar in 'rust'.

Verwijderd

Ik had het probleem ook overlaats, ik heb toen mijn usb2.0 drivers verwijderd en er terug op gezet en toen had ik geen probleem meer.

• Emcee
Update: na wat gefrobel met een bootdisk met allerhande recovery tools is de partitie op automagische wijze weer zichtbaar in windows xp, ik heb hiervoor active partition recovery voor gebruikt. Ben in ieder geval blij dat de data terug is, ik had anders getdataback moeten gebruiken. Maar het nadeel van dit soort recovery programma's is dat je altijd de te redden data moet kopieren naar een andere schijf. Voor 250Gb is dit een tijdrovend karwei en ben blij dat het nu zo gelukt is.

Ik ga me er nu eens in verdiepen hoe die delayed write error te voorkomen is (tip hierboven van ehofman), heb nog wel een windows xp patch gevonden die mij deze ellende had kunnen besparen(?)
hierzo

[ Voor 3% gewijzigd door Emcee op 11-04-2006 23:19 ]

• Emcee
Ik heb nu de schijf in kwestie rechtstreeks in mijn pc aan de ide kabel, blijkt dat de schijf nog steeds af en toe uitvalt. Dus kennelijk zit het slechte contact in de harde schijf zelf :(
Pagina: 1