Toon posts:

[98] 2003 SBS Shares benanderen vanaf 98*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mn stage werkplek draait een W2k3 SBS Premium server. Hierop zijn enkele shares aangemaakt. Als ik vanaf een 98 machine shares proberen te benaderen krijg ik een foutmelding

"Uitgebreide fout"

Op de shares heeft everyone full control rechten.
Ik kan ook de server wel pingen.

de 98 machine is trouwens ook niet lid van het domein.

Is het uberhaupt mogelijk wat ik wil?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

In principe kan een Windows 98 geen 'lid' zijn van een domein zoals je dat kent in NT4/2000/XP. Er bestaat wel een mogelijkheid om 'aan te melden' op een NT domein.

Zolang de user/pass combo bekend is op de SBS dan moet het in principe mogelijk zijn om de shares te benaderen. Zegt Technet nog iets over dit probleem?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal is gaan zoeken op Technet.

Maar je denkt dus dat wanneer de Gebruikersnaam / Password combinatie overeenkomt met een gebruiker uit de AD, en als die gebruiker rechten heeft op een share dat het dan moet lukken?

Het probleem is dat we hier veel reparatie pc's krijgen, veel verschillende gebruikersnamen / password combinatie's :(

Verwijderd

Topicstarter
Als ik vanaf een windows xp machine, die ook niet lid is van het domein, een share probeer te benaderen krijg ik netjes een inlog schermpje. Als je hierop DOMEIN\Gebruiker met Password invult is er geen probleem.

Kan dit ook in Windows 98 en het inlogschermpje bij XP krijg ik dit inlogscherm normaal maar 1x te zien, hoe kan ik dit scherm te voorschijn toveren?

Verwijderd

Stel bij netwerkeigenschappen bij client voor microsoft netwerken even de domeinnaam in.
Grote kans dat het dan werkt. Windows 98 kan namelijk niet omgaan met domeinen op de manier dat windows XP dat doet.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:35
Win98 gebruikt de naam en wachtwoord die je opgeeft bij het aanmelden op je windows installatie, zo'n "andere naam en wachtwoord" geval van winxp is er niet voor win98.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

_JGC_ schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 09:20:
Win98 gebruikt de naam en wachtwoord die je opgeeft bij het aanmelden op je windows installatie, zo'n "andere naam en wachtwoord" geval van winxp is er niet voor win98.
Als je Windows 98 zo instelt dat hij zich aanmeld op een Windows NT domein, maakt het niet dan kan je niet zomaar weer elke username/password combo gebruiken. Dan wordt het wel gevalideerd op de NT server.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

win9X kun je toch de active directory client op installeren die je bij MS kunt downloaden..

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

_JGC_ schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 09:20:
Welzeker, zoals Gunner ook al aangeeft.Standaard gebruikt w9x windows wachtwoorden die het opslaat in de windows directory als .pwl betanden.Als je echter aangeeft bij de eigenschappen van "client for windows networking" dat je wilt inloggen op een domein en de domeinnaam invult (en ook in de netwerksettings de primaire netwerkaanmelding op "client for ms networking" zetten), dan verschijnt de volgende keer dat je opstart een inlogscherm waarin je username, password kunt invullen en de domeinnaam die je in cfmn hebt ingevuld is daar al voor je ingevuld, als je daar doorheen komt, krijg je de standaard windows inlog nog voor je kiezen, maar dit kun je omzeilen door het .pwl bestandje weg te gooien, windows vraagt dan om een nieuw wachtwoord, vul dan niets in en dan wodt het windows wachtwoord voortaan niet meer gevraagd :)

[ Voor 10% gewijzigd door blobber op 18-03-2005 11:39 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas eventjes je topic titel iets aan :)
Pagina: 1