Toon posts:

[VBA] enter in textbox wordt als blokje weergegeven

Pagina: 1
Acties:
  • 490 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In excel-VBA heb ik een formulier gemaakt met daarop o.a. een TextBox. In deze textBox moet een meerregelige tekst wordt ingevuld, waarbij d.m.v. de entertoets naar een volgende regel kan worden gesprongen. Daarom heeft deze TextBox de volgende eigenschappen:
  • MultiLine = true
  • EnterKeyBehaviour = true
Tot zover geen probleem. Na het invullen van het formulier plaats ik de inhoud van alle besturingselementen op het excel werkblad. In de cel worden alle enter-tekens weergegeven (en ook afgedrukt) als een vierkantje. Hoe kan dit, en de vervolgvraag, hoe kan dit worden opgelost?

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:40
ik heb vorige week precies het zelfde gedaan.
meschien moet je de warptext van de excel cell op true zetten.

code:
1
Worksheets("Sheet1").Range("D13").WrapText = True

ik weet niet of dit iets oplost, maar dat gaf bij mij problemen

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-05 16:05

Equator

Crew Council

#whisky #barista

nevermind.. Ik moet leren eerst de topicstart goed te lezen ;)

[ Voor 74% gewijzigd door Equator op 18-03-2005 09:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
kippy schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 08:31:
code:
1
Worksheets("Sheet1").Range("D13").WrapText = True

ik weet niet of dit iets oplost, maar dat gaf bij mij problemen
dit lost dus niets op, sterker nog, het verkl**t de opmaak. maar goed, thnx anyway.

Ik ben zelf aan het prutsen gegaan, en als ik in de cel alleen het blokje selecteer, en deze op een andere positie in de cel weer plakt, dan wordt wel de return geplakt (en dus de tekst naar de volgende regel verspringt) en is het blokje verdwenen???

m.a.w. ik denk dat er vanuit vba wel de return wordt doorgegeven, maar dat er ook een "identifier"o.i.d. mee wordt gestuurd. Misschien kan iemand hier iets mee. Ik zoek zelf ook nog even

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 08:07:
In excel-VBA heb ik een formulier gemaakt met daarop o.a. een TextBox. In deze textBox moet een meerregelige tekst wordt ingevuld, waarbij d.m.v. de entertoets naar een volgende regel kan worden gesprongen. Daarom heeft deze TextBox de volgende eigenschappen:
  • MultiLine = true
  • EnterKeyBehaviour = true
Tot zover geen probleem. Na het invullen van het formulier plaats ik de inhoud van alle besturingselementen op het excel werkblad. In de cel worden alle enter-tekens weergegeven (en ook afgedrukt) als een vierkantje. Hoe kan dit, en de vervolgvraag, hoe kan dit worden opgelost?
Da's blijkbaar een teken die niet in de standaard char-set zit. Heb hetzelfde ooit ook ervaren, alleen gebruikte ik het excelblad puur als opslag (lezen en schrijven ging via een formulier). Wellicht kan je kijken welk teken excel van een enter maakt (in een werkblad) en de <enters> uit je form vervangen door de enters zoals het hoort in een werkblad?

Excel slikt een Chr(10) als enter. Je moet ff kijken via VBA (wil het ff niet testen voor je ;)) wat voor char je krijgt voor die blokjes. Desnoods expliciet vervangen (al is het een CHR(10)) en klaar is Boozer

[ Voor 11% gewijzigd door BtM909 op 18-03-2005 12:19 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.