Toon posts:

Online rekening i.c.m. telebankieren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een site die al een tijdje lekker draait en aangezien ik persoonlijk een hekel aan banners e.d. heb, maar toch wel enigszins de kosten er uit wil halen, wil ik een soort sponsormogelijkheid op de site zetten.

M'n bankrekening gegevens zet ik liever niet op het internet, dus ik heb het reeds met paypal geprobeerd.
Daarover kreeg ik echter feedback dat mensen het te omslachtig vinden; eerst moeten ze een paypal account openen, daar geld op storten en vervolgens het geld naar mijn paypal overboeken.

Nu vraag ik me dus af of er een online betaalservice of iets dergelijks is waar men direct geld op kan storten met behulp van bijvoorbeeld rabobank internetbankieren.

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-02 16:20
Het gebruik van PayPal wordt inderdaad soms als omslachtig gezien, aanmelden, credit bijhouden etc. Gebruikers, met name Nederlanders, hebben liever alles op één lokatie.

Online payments kun je bij diverse derden in gebruik nemen, Bibit is de bekendste in NL (bieden je dus een scala aan betalingsmogelijkheden aan, Rabo Direct, Creditcard etc., geeft je een brede ondersteuning). Ik weet niet wat voor diensten of producten je aanbiedt want Bibit kan niet altijd uit.
Een rechtstreekse koppeling met bijvoorbeeld de Rabobank is mogelijk, echter ook erg eenzijdig - neem aan dat je niet alleen Rabobank klanten accepteerd ;). Toch wordt het betalen met Rabo Direct als één van de veiligste in NL gezien en overzichtelijk, je ziet meteen dat de betalig is verricht en wat je nieuwe saldo is. Creditcard betalingen hebben zeker bij NL'ers hun twijfels / onbekendheid i.v.m. andere credit geörienteerde landen als de US.

Er is veel te vinden over online payments, zie bijvoorbeeld het ECP platform: http://www.ecp.nl. Medio 2005 komt Ideal, wellicht beter.

Zie verder: Google - online betalingen of
Goolge - online payments

Edit:
Nu ik je verhaal opnieuw lees vraag ik mij af of je dit bedoeld. Als je wilt dat anderen online op je rekening kunnen storten dan wil je dus eigenlijk dat al je klanten een internetbankier verbinding hebben :? Je rekening online is naast dat je het niet wilt dan ook geen oplossing. Het gaat erom dat anderen online op je reguliere rekening kunnen betalen? Dat antwoord lijkt mij aan degene zelf, een acceptgiro is altijd nog een wettig betaalmiddel.

Wat je wilt is een stuk marketing van je website, vraag een lokale ondernemer om via je site reclame te mogen maken o.i.d., voor wat hoort wat dus geen banners dan een andere wijze van sponsoring zoeken B) .

[ Voor 32% gewijzigd door Preatorium op 18-03-2005 08:13 ]

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:10
Is het misschien niet een idee om bijvoorbeeld bij www.ringtonio.nl een account aan te maken. Hierbij is het bijvoorbeeld mogelijk dat je bezoeker naar een 0900 nummer kan bellen, en hiermee verdien je 83 cent per beller.

Het voordeel is dat bijna iedereen een (mobiele)telefoon heeft en de drempel dus heel laag is om er mee te betalen.

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 01:45:
Ik heb een site die al een tijdje lekker draait en aangezien ik persoonlijk een hekel aan banners e.d. heb, maar toch wel enigszins de kosten er uit wil halen, wil ik een soort sponsormogelijkheid op de site zetten.

M'n bankrekening gegevens zet ik liever niet op het internet, dus ik heb het reeds met paypal geprobeerd.
Daarover kreeg ik echter feedback dat mensen het te omslachtig vinden; eerst moeten ze een paypal account openen, daar geld op storten en vervolgens het geld naar mijn paypal overboeken.

Nu vraag ik me dus af of er een online betaalservice of iets dergelijks is waar men direct geld op kan storten met behulp van bijvoorbeeld rabobank internetbankieren.
Mag ik vragen waarom je je rekening gegevens liever niet online zet?
voor overboeken is niet meer dan rekening nummer, naam en plaats nodig.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je kunt die gegevens toch ook per e-mail verzenden?

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Polderdijk schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 08:09:
Is het misschien niet een idee om bijvoorbeeld bij www.ringtonio.nl een account aan te maken. Hierbij is het bijvoorbeeld mogelijk dat je bezoeker naar een 0900 nummer kan bellen, en hiermee verdien je 83 cent per beller.

Het voordeel is dat bijna iedereen een (mobiele)telefoon heeft en de drempel dus heel laag is om er mee te betalen.
Nofi, maar als ik geen banners online wil, ga ik mensen ook niet doorverwijzen naar een 0900 nummer.

*site bekeken*

En al helemaal niet naar een site die niets meer is dan een bewerkte Monster Template :D

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 08:44:
Je kunt die gegevens toch ook per e-mail verzenden?
Naast het feit dat dat net zoveel moeite kost en dus net zo omslachtig is als paypal, heb ik liever ook niet dat men mijn bankrekeninggegevens via email te weten komt.

Ik ben nu eenmaal gesteld op m'n privacy :+.
Bekenden hoeven namelijk niet te weten dat ik achter de betreffende site zit.

• Polderdijk
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 09:39:
[...]

Nofi, maar als ik geen banners online wil, ga ik mensen ook niet doorverwijzen naar een 0900 nummer.

*site bekeken*

En al helemaal niet naar een site die niets meer is dan een bewerkte Monster Template :D
Je moet toch ergens een optie zetten waar de bezoeker op kan klikken om een donatie te doen. Als je hier gewoon alle mogelijke donatie opties neerzet, dan kan je daar ook de vewijzing neerzetten naar het 0900 nummer.

Maar ringtonio.nl is niet van mij, maar ben daar wel bij aangesloten voor de verkoop van ringtones. Het is één van de grootste aanbieders in Nederland, en zijn naar schatting zo'n 300 website's bij aangesloten.
Je betaling wordt meestal binnen 4 dagen na de maand uitbetaald, dus je geld is snel binnen, en nogmaals, heel laagdrempelig om even een 0900 nummer te bellen :)

Over de layout heb ik idd wel meer klachten over gehoord :P Maar wat maakt dat uit, je bezoekers zien die layout toch niet ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 09:42:
[...]

Naast het feit dat dat net zoveel moeite kost en dus net zo omslachtig is als paypal, heb ik liever ook niet dat men mijn bankrekeninggegevens via email te weten komt.

Ik ben nu eenmaal gesteld op m'n privacy :+.
Bekenden hoeven namelijk niet te weten dat ik achter de betreffende site zit.
Open dan een nieuwe rekening die je op naam van je website zet als je toch geld binnen wil krijgen.
en het zal dan wel een schokkende website zijn die je hebt lijkt me, anders boeit het toch niet dat je rekening nummer daar staat.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

TripleDeal biedt ook verschillende betaalmogelijkheden.

[ Voor 1% gewijzigd door PcDealer op 18-03-2005 09:48 . Reden: typo ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
Polderdijk schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 09:44:
[...]

Je moet toch ergens een optie zetten waar de bezoeker op kan klikken om een donatie te doen. Als je hier gewoon alle mogelijke donatie opties neerzet, dan kan je daar ook de vewijzing neerzetten naar het 0900 nummer.

Maar ringtonio.nl is niet van mij, maar ben daar wel bij aangesloten voor de verkoop van ringtones. Het is één van de grootste aanbieders in Nederland, en zijn naar schatting zo'n 300 website's bij aangesloten.
Je betaling wordt meestal binnen 4 dagen na de maand uitbetaald, dus je geld is snel binnen, en nogmaals, heel laagdrempelig om even een 0900 nummer te bellen :)

Over de layout heb ik idd wel meer klachten over gehoord :P Maar wat maakt dat uit, je bezoekers zien die layout toch niet ;)
Naja, het is eigenlijk ook meer een principekwestie in dit geval.
Mijn bedoeling is in de eerste instantie niet direct om het geld met bakken tegelijk binnen te halen, maar meer een manier voor de bezoekers om zijn dankbaarheid te tonen en daarmee voor mij de kosten enigszins te verlichten.

En dan vind ik het niet erg netjes om ze naar een (te) duur 0900 nummer te verwijzen waarbij ze zo'n 50% van het bedrag gestorte ook nog eens niet aan mij, maar aan de "tussenpersoon" afdragen.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 09:46:
[...]

Open dan een nieuwe rekening die je op naam van je website zet als je toch geld binnen wil krijgen.
en het zal dan wel een schokkende website zijn die je hebt lijkt me, anders boeit het toch niet dat je rekening nummer daar staat.
Er een aparte rekening voor openen gaat me dan ook weer iets te ver :D.
Tevens valt het met schokkende content wel mee, maar zijn er zijn ook twijfels over de volledige legaliteit van de site, dus ik wil simpelweg m'n persoonsgegevens niet in de openbaarheid gooien.

Verwijderd

Topicstarter
PcDealer schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 09:48:
TripleDeal biedt ook verschillende betaalmogelijkheden.
Dat ziet er inderdaad goed uit, maar volgens mij richten zij zich toch meer op (betalende) bedrijven :|.

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Kijk eens naar ogone
Nederland
[Kredietkaarten]
Visa (PaySquare, Citibank, Bank Card Company)
Eurocard/MasterCard (PaySquare, Citibank, Bank Card Company)
American Express
Diners Club
[Net Banking]
Rabo Direct Betalen
[Off-line methoden]
Eenmalige machtiging
Rembours *
Bankoverschrijving*
Kan ook buitenlandse betalingen doen.
edit:
ik zie na mijn post dat het niet voor betalingen maar voor giften is, dan is dit helaas geen goede oplossing want dan kost het abo vast te veel. Het goedkoopst is het openen van een tweede rekeking.

[ Voor 26% gewijzigd door jeanj op 18-03-2005 09:57 ]

Everything is better with Bluetooth

Verwijderd

Tevens valt het met schokkende content wel mee, maar zijn er zijn ook twijfels over de volledige legaliteit van de site, dus ik wil simpelweg m'n persoonsgegevens niet in de openbaarheid gooien.
Je biedt iets aan waarvan je zelf niet weet of je wel helemaal legaal bezig bent en waarmee je zelf niet egassocieerd wilt worden en je verwacht dat mensen daar nog graag voor willen betalen ook? :?

8)7

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 10:03:
Je biedt iets aan waarvan je zelf niet weet of je wel helemaal legaal bezig bent en waarmee je zelf niet egassocieerd wilt worden en je verwacht dat mensen daar nog graag voor willen betalen ook? :?

8)7
Ik weet het vrijwel zeker ja :Y).

• Polderdijk
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 09:49:
[...]
En dan vind ik het niet erg netjes om ze naar een (te) duur 0900 nummer te verwijzen waarbij ze zo'n 50% van het bedrag gestorte ook nog eens niet aan mij, maar aan de "tussenpersoon" afdragen.
Dat is wel zo ja. Alleen die 50% klopt niet :P

Je klant betaald €1,30 incl. BTW. Er gaat ongeveer 18 cent incl. BTW naar de telco voor incasso kosten, 12 cent incl. BTW gaat naar de tussenpersoon, en je zelf houd € 1,00 over incl. BTW.

Als je geen bedrijf hebt krijg je excl. BTW uitbetaald, dus 83 cent :)

Pagina: 1