Toon posts:

Kortsluiting in Chieftec Dragon?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik heb eeb vreemd probleem waar ik echt niet meer uitkom.
Ik heb onlangs een Chieftec Dragon kast gekocht, een blauwe, via Marktplaats.
Er zat nog van alles in, DVD speler, floppy, mobo + XP2400+ geheugen, maar het ging mij om de case, daar wilde ik mijn eigen systeem inbouwen.
Ik had mijn videokaart mee, zodat ik hem ff kon testen, en ik kon daar in het bios komen, voeding was goed, so far so good.
Thuisgekomen meteen het mobo eruit geschroefd, al mijn nieuwe hardware bij elkaar gezocht, en ingebouwd.(MSI 875P Neo mobo, 3.2Prescott, 2x512 Kingston, 2xMaxtor Sata)
Moment Supreme was daar, ik druk op de magic button, het systeem start....en schakelt na 2 seconden weer uit.
Das balen, BIOS gereset..zelfde resultaat. Na 2 seconden gaat ie uit, en daarna heeft het indrukken van de aan/uit knop helemaal geen effect meer, totdat ik de voeding uit en weer aanzet, dan doet ie het weer 2 seconden.
Toen het geheugen vervangen, geen resultaat.
Toen alle hardware, ook alle fans, afgekoppeld om te kijken of ik in het bios kon komen, geen resultaat.
Andere voeding erin gezet, een Enermax 465, hielp ook niks.
Moederbord eruit gehaald, op een antistatic bag op tafel gelegd..EN HET WERKT!
Nog even de proef op de som genomen met het interieur van mijn internetmasjien, in de Chieftec gezet, en ja hoor, na 2 seconden valt alles stil.
Ik sta voor een compleet en totaal raadsel, vooral omdat ie het daar wel gewoon deed.
Weet iemand misschien hoe je erachter kom of en waar een kast sluiting maakt, als dat het is tenminste..
Bij voorbaat heel veel dank!

Grtz.

A. de B

• TRASH_LORD
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-02 11:45
Heb je de pc aangesloten op een geaard stopcontact, pc nooit en te nimmer aarden via de cv.
Probeer eens een ander voeding.
Misschien is die chieftec voeding niet compatibel met je moederbord. Dit probleem heb ik ook een keer gehad met een levicom voeding.

• I Am Weasel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
Toen je je mobo op tafel had gelegd en het werkte, heb je toen ook het kabeltje van je aan/uit knop aangesloten?
Of heb je op dat moment iets anders gebruikt om het boeltje in te schakelen, zoals een schroevendraaier of een jumpertje?
Dit om even uit te sluiten of je knopje misschien lurp kan zijn zoals ik eens heb meegemaakt...

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.

Bedankt voor de reakties.
Een andere voeding had ik er reeds in, een Enermax, die is 100% goed.
De originele chieftec heb ik later gebruikt om het geheel buiten de kast te testen, en toen werkte het wel.
Dat van die aan/uitknop ga ik nog ff proberen, lijkt me sterk, want dan zou hij toch elke keer aan en weer uit moeten gaan?
Nu gaat ie aan, de cpu fan gaat draaien en de kerstverlichting op de northbridge flikkert even, vervolgens valt alles stil en dan kun je aan/uit drukken zoveel je wilt, maar nothing happens.
Tot ik de voeding uit en weer aanzet, dan werkt het geheel weer 2 seconden.
Misschien iets anders op het frontpanel, ik ga hem er weer inzetten en contact maken met de schroevendraaier, wie weet.

• Antediluvian
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-01 23:54
Mogelijk heb zijn de stuts, de speciale vijzen die je in je kast draait voordat je je moederbord plaatst, de oorzaak van je probleem. Je moet zeker zijn dat er niet meer dan nodig aanwezig zijn.

Ik heb dit soort probleem ook een gehad en toen bleek er dat er zo'n slecht geplaatste stut onderaan het moederbord contact maakte en kortsluiting veroorzaakte.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik het heb gevonden, het lijkt er op dat de Reset knop de oorzaak is van het probleem.
Als ik die aansluit begint het gelazer, dus dat issum dan.
Alleen geen idee hoe dat te fixen, dus dan voorlopig maar geen reset knop..
Bedankt voor de reakties, ik ga nu ff uitzoeken hoe ik Windows op een Raid-0 array moet krijgen, maar daar kom ik wel uit, het werkt nu tenmiste, ik ben weer blij! ;)

Groetjes!
Pagina: 1