Toon posts:

[HTML]submit button met location.href

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Sorry als mijn titel niet zo duidelijk is, wist echt niet hoe ik het anders moest bedenken.

Ik heb een php form bestaande uit twee bestanden:
form.php
mail.php

in form.php heb ik een submit butten zitten wanneer ik hierop klik wordt mail.php in dezelfde pagina geopend.

Nu komt het probleem
form.php heb ik een een layout gemaakt en in een div staan.
Waneer ik op de submitbutton klik dan laad hij mail.php in de hele pagina, terwijl hij deze alleen maar mag laden in mijn div.

Ik heb geprobeerd om een pop-up te openen met mail.php als je op de submit button klikt.
Werkt alleen niet echt.

Wat ik graag zou willen is dat mail.php in de zelfde div wordt geopend.

Ik heb wat gevonden:
onClick="location.href='index.php'"

Voor mijn gevoel zit ik in de goede richting maar nog niet helemaal.

Ik denk dat ik tegen de submit button moet zeggen wanneer je wordt ingeklikt laat mail.php in div.
Maar hoe??

Hopelijk voor mij kan iemand hier mij wijs maken?

• mark117
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-05 12:04
het is niet mogelijk om een hele pagina in een div te tonen,

misschien moet je een kijken of je die div niet kan vervangen door een iframe?

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat dat het gewoon is :) heb ik helemaal niet aangedacht eigenlijk.
Ik ga het proberen laat weten of het werkt, thanks

Verwijderd

Topicstarter
het werkt inderdaad!! >:) >:) >:) >:) >:) >:)

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
het werkt inderdaad!!
Het lijkt mij nogal een omslachtige manier als je toch met php aan het werken bent
Ik denk dat ik tegen de submit button moet zeggen wanneer je wordt ingeklikt laat mail.php in div.
Maar hoe??
Waarom laat je form.php niet gewoon naar zichzelf submitten ($_SERVER['PHP_SELF']) en controleer je bij het maken van die div of er iets gesubmit is -> zo ja, dan geef je mail.php in die div weer (dmv een simpele include [maar dan wel zonder <html>tags, e.d.])

Dat lijkt me een heel wat mooiere oplossing dan met iframes en dergelijke te gaan klooien waarmee je ook weer een stuk controle verliest (als je bijvoorbeeld op een gegeven moment besluit ook op dingen te gaan checken en foutmeldingen weer te geven)