ik heb hier een k6-2 333@333 met een standaard cooler, maar toch loopt ie idle op 50 graden? ik heb gekeken bij het proggie dat bij het moederbord zat, en daar stond dat de +3,3V op +3,6V stond. kan het daar aan liggen?
50 graden is niet raar voor een K6-2.
En het klopt inderdaad dat je oude processor (K6 range) op hoge voltage liepen.
En het klopt inderdaad dat je oude processor (K6 range) op hoge voltage liepen.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
ik heb hier een AMD K6-2 500:
idle = 25 graden
full stressed = 38 graden
>:)>:)>:)>:)>:)
Maar goed ik heb er ook een cooler opzitten die tot 1 GHz koelt... (Spire >> immitatie van Golden Orb)
idle = 25 graden
full stressed = 38 graden
>:)>:)>:)>:)>:)
Maar goed ik heb er ook een cooler opzitten die tot 1 GHz koelt... (Spire >> immitatie van Golden Orb)
Verwijderd
stressed = 40º met standaard ss7 koeler met extra 50mm fan. en een 80mm fan die op m'n mobo blaast
Ik heb vanmiddag mijn K6-2 500 overgeklokt naar jawel, 525MHz 
Verder wil ie niet..
Wordt nu full-stressed 62 Graden..
Heb er een dikkie cooler op zitten, maar wat wordt dat ding toch snel warm zeg
Klote CPU...
]-[enk..
Verder wil ie niet..
Wordt nu full-stressed 62 Graden..
Heb er een dikkie cooler op zitten, maar wat wordt dat ding toch snel warm zeg
Klote CPU...
]-[enk..
There is a fine line between hobby and mentaldisorder
sloop die case plate eraf
, mijn amd k6-2 500Mhz @ 500 wordt 30 graden idle en 44 graden met koe B-)(ik heb er een coolermaster galileo cooler op zitten)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Heb je daar ook een link voor hoe dat te doen? Ik wil nml ook mijn plaat slopen: K6/3-400 @ 450 wordt nu 47 graden stressed.
Verwijderd
!UTFS!
staan genoeg topcs hier op GoT
Mijn k6-3 400 overleed bij het uncappen
heb nogsteeds geen niewe
Xenon webstore zuigt!
zit er nu al 3 weken op te w8en
staan genoeg topcs hier op GoT
Mijn k6-3 400 overleed bij het uncappen
heb nogsteeds geen niewe
Xenon webstore zuigt!
zit er nu al 3 weken op te w8en
Verwijderd
Hmm, mijn k62-400@400 is standaard 47 graden.Op dinsdag 09 januari 2001 17:04 schreef _JGC_ het volgende:
Heb je daar ook een link voor hoe dat te doen? Ik wil nml ook mijn plaat slopen: K6/3-400 @ 450 wordt nu 47 graden stressed.
je hebt volgens mij 2 soorten K6.. een oude en nieuwe, de oude werkt nog op een hoger voltage en wordt veel heter dan de nieuwe. Ik heb een nieuwe (500 op 2.2V) en die wordt idle maar 28-30 graden (afhankelijk van kamertemperatuur
) Dat was met een gewoon standaard coolermastertje.. ik heb vanmiddag een hele vette socketA tot 1.3GHz spire gekocht (zag ik toevallig, was in de aanbieding voor 17,50
) maar dat maakt niet eens zo veel uit, hij wordt zo'n 3 of 4 graden koeler..
Misschien moet je waterkoeling ofzo nemen
Verwijderd
ik heb voor nood een celeron 433 met heatsink moet morgen ff coolertje halen 61 graden
hahahaha cewl man
hahahaha cewl man
Hmm, kweet niet wat jullie allemaal met die arme k6-jes doen 
mijn k6-2-450 @ 500 (gewoon op 2,2V) is gestressed max 33 graden.. idle weet ik niet, want ik heb geen zin om m'n koetjes dood te maken
op 550 met voltage op 2,4 post ie nog wel, maar dan haalt ie windows niet meer
mijn k6-2-450 @ 500 (gewoon op 2,2V) is gestressed max 33 graden.. idle weet ik niet, want ik heb geen zin om m'n koetjes dood te maken
op 550 met voltage op 2,4 post ie nog wel, maar dan haalt ie windows niet meer
Wat we allemaal met onze K6-jes doen??? nou ik heb ik mei een K6/2 550 gekocht en die werd toch echt 65/66 graden... Echt gloeiend heet (uit ervaring spreek ik hier dus
). Toen toch eens CPU Idle geinstalleerd... en tada... ineens plus-minus 42 graden (stressed)...
Dus ze kunnen wel wat warmte aan.. de goeie oude K6-jes... gelukkig nu een Duron... dan praat je niet meer over een paar MHZ-tjes hier of daar zoals bij mijn trouwe K6/2!!!
Dus ze kunnen wel wat warmte aan.. de goeie oude K6-jes... gelukkig nu een Duron... dan praat je niet meer over een paar MHZ-tjes hier of daar zoals bij mijn trouwe K6/2!!!
Jaap
even een aanmerking.. die nieuwe koeler maakt bij nader inzien wel wat meer verschil.. met mn oude koelertje werd ie stressed max. 46 graden, nu heb ik hem nog niet boven de 40 gezienOp dinsdag 09 januari 2001 22:38 schreef rick_h het volgende:
je hebt volgens mij 2 soorten K6.. een oude en nieuwe, de oude werkt nog op een hoger voltage en wordt veel heter dan de nieuwe. Ik heb een nieuwe (500 op 2.2V) en die wordt idle maar 28-30 graden (afhankelijk van kamertemperatuur) Dat was met een gewoon standaard coolermastertje.. ik heb vanmiddag een hele vette socketA tot 1.3GHz spire gekocht (zag ik toevallig, was in de aanbieding voor 17,50
) maar dat maakt niet eens zo veel uit, hij wordt zo'n 3 of 4 graden koeler..
Met
is mijn K6-2 300 ongeveer 40-41 graden. Er zit een redelijk grote coolermaster op (socket A ding voor 850 MHz)
Verwijderd
Neem nou ff je pilletjes allemaal en listen up:
pak je amd op 450 mhz
als je dat hebt, gooi je de multiplier omhoog naar 5.5
zet het voltage van 2.4 naar 2.9
nu loopt ie super stabiel en ie wordt 45 graden stressed (zonder koeler) en 25 graden stressed
is dat nou lekker of wat
pak je amd op 450 mhz
als je dat hebt, gooi je de multiplier omhoog naar 5.5
zet het voltage van 2.4 naar 2.9
nu loopt ie super stabiel en ie wordt 45 graden stressed (zonder koeler) en 25 graden stressed
is dat nou lekker of wat
2,9 V??
weet je wat, ik koop wel een sleutelhanger bij de bart-smit, da's wat goedkoper...
nee, ik ben blij met 500 mhzjes zonder voltage te verhogen..
weet je wat, ik koop wel een sleutelhanger bij de bart-smit, da's wat goedkoper...
nee, ik ben blij met 500 mhzjes zonder voltage te verhogen..
over sleutelhangers gesproken, ik heb van die case-plate die ik van mijn k6-2 500 heb afgesloopt een gaatje in geboord en die doet nu dienst als sleutelhanger
en m'n cpu doet het ook nog!
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Pagina: 1