Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Norton Firewall laat Poorten open ipv verhullen...

Pagina: 1
Acties:

• whazzzup
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11 12:16
Ik draai dus met Norton 2005 Internet security, Nu doe ik zo nu en dan zo'n beveiligingstest van Symantec of m'n firewall wel helemaal okey is, maar nu heb ik al een paar keer mee gemaakt dat Symantec zo gezegd verbinding met m'n computer kon maken omdat er poorten open zouden staan ipv dat ze "verhuld" zijn. tevens zou ik mijn instellingen moet wijzigen.

De enigste manier om te zorgen dat alle poorten "verhuld" zijn is gewoon Norton te deïnstalleren en weer installeren. Maar na een paar dagen weer hetzelfde liedje.

Dus is die hele firewall van norton niet soeps en kan ik beter overstappen op zoiets als Sygate e.d, of ligt het ergens anders aan of maakt het verder weinig uit dat ze “open” staan.?

[ Voor 6% gewijzigd door whazzzup op 18-03-2005 00:21 ]

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Dat ligt er maar aan welke poorten het zijn en of je bijvoorbeeld een progje hebt draaien die ze nodig heeft.Dan kan het zijn dat je norton toestemming gegeven hebt om die poort open te laten zodat de scan positief uitvalt :)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• I Am Weasel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
Eens met blobber...
Welke poorten gaat het om?

Verwijderd

Norton Internet Security > Opties > Norton Internet Security > Firewall tabblad
Geblokkeerde poorten onzichtbaar maken aanvinken.

• whazzzup
het gaat hier om poort 80 & 443, die zouden open moeten staan als ik een webserver zou draaien, maar dat is niet het geval.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
heb je mischien IIS geinstalleerd op je pc :? (zonder dat je dat weet) dan kan je dat soort dingen krijgen

A wise man's life is based around fuck you

• whazzzup
uhhh......Extern bureaublad had toch wat met IIS te maken?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
whazzzup schreef op zondag 20 maart 2005 @ 16:51:
uhhh......Extern bureaublad had toch wat met IIS te maken?
nope dat draait op 3389

A wise man's life is based around fuck you

• whazzzup
Heb nu in service-beheer "World Wide Web Publicatie" uitgeschakeld en nu zijn wel alle poorten verborgen.weet alleen niet welke programma's van deze service gebruik maken, neem aan dat MS Frontpage er wel één van is.

Maar het probleem is verder wel opgelost denk ik zo........
Pagina: 1