Toon posts:

[3ds max] Hoe splines aan elkaar te maken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben dus bezig om het logo van mij website:
Afbeeldingslocatie: http://wtr.wt.funpic.de/wonline/images/banner.jpg

In 3d studio max na te maken, om als achtergrond van mijn pc te dienen.

Nu heb ik het dus als achtergrond ingesteld. Daarna alle lijnen met splines->lines overgetrokken.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/w-r/lines.jpg

Maar nu zit ik dus met het volgende probleem:
Ik heb zover in moeten zoomen op het plaatje, dat ik de splines los van elkaar heb moeten maken.

Uiteraard kan ik nu geen bevel doen om er een 3d logo van te maken, dus moet ik dit op een andere manier oplossen.

Ik heb het al geprobeerd met modify->Geometry->Attach, maar dit schijnt ook niet te werken omdat ik dan, als ik bevel modifier er op los laat, het helemaal weg is.

Iemand een idee hoe dit kan, want ik ben er nu al een aantal uurtjes mee bezig, maar ik snap er echt helemaal niets meer van.

Bij voorbaat dank,

• themeparktommy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-05 23:53

themeparktommy

Pretparkgek!

Volgens mij gewoon even rechtermuisknop op de spline attach en klikken maar...

Grafisch Ontwerper, 999 Games

Verwijderd

Ik heb hier laatst nog een vraag over beantwoord. Ga even zoeken dus.

• -Rombo-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-02 19:54
probeers eens:

één spline te selecteren, naar modify panel gaan, daar op de attach knop duwen en de rest van de splines aanklikken

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Inderdaad eerste allemaal attachen om ze in hetzelfde object te krijgen. Daarna op de plekken waar twee splines samenkomen en eigenlijk 1 spline zouden moeten zijn de twee vertices selecteren op de uiteinden die samen moet komen en dan achtereenvolgens fuse (op dezelfde plek zetten) en weld (samenvoegen) indrukken.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Topicstarter
Oogst schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 17:16:
Inderdaad eerste allemaal attachen om ze in hetzelfde object te krijgen. Daarna op de plekken waar twee splines samenkomen en eigenlijk 1 spline zouden moeten zijn de twee vertices selecteren op de uiteinden die samen moet komen en dan achtereenvolgens fuse (op dezelfde plek zetten) en weld (samenvoegen) indrukken.
Weld werkt perfect! Bedankt!

Nog een vraagje, als ik meshsmooth gebruikt, wordt heel het ding vervormd.

Iemand een idee?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2005 20:41 ]

Verwijderd

in editible poly de randen die je hard wilt hebben een beetje chamferen

Verwijderd

Oogst schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 17:16:
...de twee vertices selecteren op de uiteinden die samen moet komen en dan achtereenvolgens fuse (op dezelfde plek zetten) en weld (samenvoegen) indrukken.
Alleen weld drukken nadat je de 2 vertices hebt geselecteerd werkt ook (wanneer dit niet werkt kun je de treshold hoger zetten) :*)

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 22:17:
[...]

Alleen weld drukken nadat je de 2 vertices hebt geselecteerd werkt ook (wanneer dit niet werkt kun je de treshold hoger zetten) :*)
Weet ik, maar na een slecht afgelopen liefdesverhouding met de threshold van weld gebruik ik die niet meer bij splines.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 20:41:
[...]

Weld werkt perfect! Bedankt!

Nog een vraagje, als ik meshsmooth gebruikt, wordt heel het ding vervormd.

Iemand een idee?
Meshsmooth gaat alleen goed met quads: vierhoekige polygonen. Heel je model moet daar uit bestaan. Ik weet niet wat je precies probeert te doen, maar splines leveren zelden louter vierhoekige polygonen op.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Pagina: 1