Het volgende probleem is aanwezig. Ik heb net een nieuwe PC in mekaar gezet voor een kamaraad van mij en bij installatie doet ie t perfect. Windows start ook lekker snel op & de RAID 0 draait ook perfect. SLI aangezet, geen problemen. Hij komt kijken en wil de PC natuurlijk ff testen. Wij wilde beide eigenlijk wel zien wat SLI nou eigenlijk doet, dus 3D Mark05 gedownload. 1e test (geen SLI) draaide hij perfect (3220 punten). 2e test (met SLI aan).... tja.. nooit afgemaakt. Op verschillende punten in de test valt de computer uit. Geen waarschuwing, geen BSOD, helemaal niets. Gewoon stroom weg.
Eerst dacht ik aan de CPU temp, maar die komt niet boven de 55 graden (denk ik, valt moeilijk te bepalen als t ding uitvalt). iig 48 graden als ik m weer aanzet en in de BIOS kijk. De videokaarten zelf worden ook niet echt warm. Lekkere vasthoud temp eigenlijk. Fans draaien allemaal.
Gedaande zaken: BIOS update, Driver Update, Laten afkoelen, Kast open/Kast dicht, Google & GoT search (zonder resultaat).
Hardware:
MSI K8N Diamond, nForce 4 SLI
Thermaltake Butterfly 480Watt
4 * GEIL DC PC3200 512MB
2 * XFX GeForce 6800 GT 256MB (G)DDR3
2 * WD Raptor 74GB RAID 0
DVD-ROM 16*48* (Generic)
NEC 3520
kast: Thermaltake Shark VA7000BWA (zwart)
Iemand een idee??
[edit 2]
Aquamark wil wel in SLI benchen, maar loopt af en toe ook vast. 62,000 zonder en 67,000 met SLI aan.
Tevens werkt Commando's 3 perfect op met SLI.
edit:
3D Mark 03 dezelfde resultaten.. PC valt gewoon uit.. Ik probeer zometeen HL2
HL2 zegt: "Programma te groot voor geheugen"
met 2GB ??????
3D Mark 03 dezelfde resultaten.. PC valt gewoon uit.. Ik probeer zometeen HL2
HL2 zegt: "Programma te groot voor geheugen"
Eerst dacht ik aan de CPU temp, maar die komt niet boven de 55 graden (denk ik, valt moeilijk te bepalen als t ding uitvalt). iig 48 graden als ik m weer aanzet en in de BIOS kijk. De videokaarten zelf worden ook niet echt warm. Lekkere vasthoud temp eigenlijk. Fans draaien allemaal.
Gedaande zaken: BIOS update, Driver Update, Laten afkoelen, Kast open/Kast dicht, Google & GoT search (zonder resultaat).
Hardware:
MSI K8N Diamond, nForce 4 SLI
Thermaltake Butterfly 480Watt
4 * GEIL DC PC3200 512MB
2 * XFX GeForce 6800 GT 256MB (G)DDR3
2 * WD Raptor 74GB RAID 0
DVD-ROM 16*48* (Generic)
NEC 3520
kast: Thermaltake Shark VA7000BWA (zwart)
Iemand een idee??
[edit 2]
Aquamark wil wel in SLI benchen, maar loopt af en toe ook vast. 62,000 zonder en 67,000 met SLI aan.
Tevens werkt Commando's 3 perfect op met SLI.
[ Voor 10% gewijzigd door MC Taz Man op 18-03-2005 08:52 ]