Toon posts:

[ASP] odbc driver fout capturing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey mensen.

na flink wat zoeken en spitten heb ik geen oplossing kunnen vinden voor het volgende:

zoals je weet (of misschien niet) is het in Excel nodig om een selectie een naam te geven voor je een zql query kunt uitvoeren via de excel odbc connectie. Nu bestaat het probleem erin dat dit door een gebruiker vergeten kan worden om deze selectie die bepaalde naam te geven of eventueel een typfout maakt. Nu wil ik dus de foutcode "80040e37" (of eventuele andere fouten) die dit aangeeft opvangen zodat ik niet telkens gebeld wordt met de vraag wat die fout betekend.
Ik heb al zitten experimenteren met Server.GetLastError(), maar die vangt voor zover ik heb kunnen ontdekken dit soort fouten niet op.
Is dit uberhaubt mogelijk? Zoja, kan er iemand mij op weg helpen?

Alvast bedankt

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:52

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

On Error Resume Next

En dan het Error-object uitlezen, geloof ik. Tijdje terug dat ik met VBScript heb gewerkt :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• MrBucket
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-10-2022
On error goto moet ook werken, geloof ik?

Misschien kan je ook wel subs aanroepen, 't zou maar zo kunnen, ben niet zo'n held met VB en varianten. Maar dat is wat ik me kan herinneren.

Verwijderd

Topicstarter
geweldig...
dank julie ...
het was eigenlijk bedoeld in jscript...
maar dankzij julie hint heb ik het gevonden.

voor eventuele toekomstige referenties:
in jscript kun je een bepaald stuk code testen met try. Als er dan een fout optreed is die op te vangen met catch(err).
een voorbeeldje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
    try
    {
        ...
        xlsRS = xlsConnObj.Execute(xlsSQL);
        ...
    }
    catch(err)
    {   
        switch(err.number)
        {
            ...
            case -2147217865: Response.Write(selectionNameError);Response.End();break;
            ...
        }
    }

hou er wel even rekening mee dat de code in try{} enkel uitgeprobeerd wordt en niet wordt uitgevoerd. Als er dus geen fout optreed moet die code nog even opnieuw uitgevoerd worden,