Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een iRiver 190TC (256 mb flash mp3 speler) met een UMS 1.11 firmware.
Nadat ik m'n iRiver 190TC in suse linux 9.2 niet gemount kreeg probeerde ik dit wel voor elkaar te krijgen door met YAST hem opnieuw te partitioneren. Het mounten is toen gelukt en nadat ik wat mp3tjes erop had gezet kreeg ik de melding dat hij niet meer FAT geformateerd was 8)7
Ik heb hem hierna zowel in linux als in windows XP meerdere malen opnieuw geformateerd als FAT16 maar hij kan het formateren niet voltooien. Alleen in windows wil snelformateren wel lukken maar dan blijf ik op de mp3speler de melding krijgen dat hij niet FAT geformateerd is. Er zit geen formateer optie in het menu van de speler zelf.

Ik heb met YAST de partitie verwijderd en zowel een nieuwe primaire als een extended partitie aangemaakt en vervolgens als FAT geformateerd. Het verwijderen van de partitie kan alleen in Linux, met de schijfbeheerder van windows XP wil het niet lukken. Na het verwijderen van de partitie in Linux kan ik wel in windows een nieuwe primaire partitie maken maar het formateren kan hij weer niet voltooien.

Nadat ik de mp3speler snel geformateerd heb in windows kan ik in linux en in windows er wel bestanden opzetten maar nog steeds niks afspelen. Ik heb ook geprobeerd een nieuwe firmware op te zetten (UMS 1.22) maar hij wil hem niet upgraden.

Heeft één van jullie een idee hoe ik m'n mp3 speler weer aan de praat kan krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

Topicstarter
Op het forum van iRiver had iemad het idee om het in dospromt te formateren met format g: /fs:fat. Op 99% geeft hij nu aan dat spoor 0 beschadigd is. Ik heb al gehoord dat, dat betekend dat de masterbootrecord kapot is. Hoe kan ik de mbr repareren? In dospromt g:\ fdisk /mbr werkt niet. Ook de programmaatjes die ik na zoeken met google vond kunnen niet met usb sticks overweg.