Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

virus: wovax.exe

Pagina: 1
Acties:

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 18:25

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Mijn zusje heeft al een tijdje last van een virus. Ik heb een paar keer geprobeerd om deze virus te vermoorden, maar hij schijnt slimmer te zijn dan ik.

Norton antivirus (met laatste definition file) geeft de volgende melding:

Scan type: Realtime Protection Scan
Event: Virus Found!
Virus name: Trojan Horse
File: C:\DOCUME~1\SILVIA~1\LOCALS~1\Temp\AAWTMP\C190671\wovax.exe
Computer: SILVIA
User: Silvia Dominguez
Action taken: Clean failed : Quarantine succeeded : Access denied
Date found: Thu Mar 17 21:41:19 2005

Norton stopt dus de virus in quarantaine en vandaar delete ik 'm weer. Maar blijft terugkomen en zichzelf versturen via de mail. Wat op zichook al vreemd is aangezien mijn zusje alleen webbased mail gebruikt...

Maar goed. Ik wil dus van dat virus af. Weet iemand hoe? Antivirus.com en google geven geen bruikbare tips. Slechts het downloaden van programma's waarvoor betaald moet worden.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08 17:20
Al in de Symantec Virus Database gekeken?

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Ja, die kent 'm niet eens.

Heb ook al een tweetal progjes gedownload die aangeraden werden, maar dat waren spyware zoekers en vonden alleen cookies...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08 17:20
Al eens geprobeerd te kijken of je het proces via Taakbeheer kan beëindigen en dan het kan verwijderen?

Er zijn op internet een aantal programma's die uit kunnen zoeken hoe en waar het proces zit en het alsnog kunnen beëindigen... mocht het niet met bovenstaande lukken... Probeer wat je kan :)

Verwijderd

De sleutel zit in deze zin: Action taken: Clean failed : Quarantine succeeded : Access denied

Als ik dit goed interpreteer dan kan NAV de trojan niet verwijderen (clean failed) maar wel in Quarantine plaatsen. Dat Access denied daarna zit mij dwars.
Ik vermoed dat hij het origineel NIET kan verwijderen en je dus alleen een kopie in de Quarantine hebt staan.
Daarnaast zal dit vast niet de originele trojan zijn. Die wordt waarschijnlijk nog ergens apart opgestart en controleerd ofdat "womax" nog aanwezig is en zo nee dan creeert hij deze gewoon opnieuw.
Spit dus je systeem eens door en kijk naar de info in msconfig, laat hijjack this er een keer op los, etc.
Schakel alles (tijdelijk) uit wat je niet vertrouwd net zolang totdat je de boosdoener gevonden hebt.

Google kan ook erg nuttig zijn.
De zoekterm womax.exe levert mij in Google zo'n 561 hits op.
Tijd om je huiswerk te gaan doen dus >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 22:42 ]

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

? weet jij wat.

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Ja, al die 561 hits heb ik gehad. Ook die link van PokkeNoise die een programma levert die alleen cookies vindt die hij alleen wil verwijderen als je de betaalde versie aanschaft (maar de cookies zijn het probleem niet).
Dus mensen, google met als zoekwoord wovax.exe (of iets soorgelijks) levert geen oplossing. Is al MEERDERE malen op gezocht.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Probeer eens met een andere virusscanner te scannen, zoals Kaspersky (met extended bases). Misschien dat deze het bestand wel kan verwijderen, samen met eventuele andere malware die je niet doorhad. ;)

Signature

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ook even SYSTEM RESTORE uitzetten !!

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 09:24

Iet

Scan ff in safe mode

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

Verwijderd

Galois schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 22:56:
Ja, al die 561 hits heb ik gehad. Ook die link van PokkeNoise die een programma levert die alleen cookies vindt die hij alleen wil verwijderen als je de betaalde versie aanschaft (maar de cookies zijn het probleem niet).
Dus mensen, google met als zoekwoord wovax.exe (of iets soorgelijks) levert geen oplossing. Is al MEERDERE malen op gezocht.
Dat je gezocht heb geloof ik wel maar heb je ook gelezen?

Heb je gecontroleerd ofdat het bestand womax.exe ook ECHT weg is als het in quarantine is gezet?
Processen in je taskmanager gecontroleerd?
Startup items gecontroleerd?

Misschien een idee om je hijjack this log even hier te posten?

Verwijderd

Als ik jou was zou ik even "startup control panel" downloaden (vanaf download.com)
Ik heb dit proggie ook, en het werkt perfect. Je kan precies aangeven wat gestart moet worden als je windows start.

Hiermee kun je dus ook "vreemde" programma's (virussen) uitschakelen.....

Succes ermee!!
Pagina: 1