Toon posts:

KDE 3.4 crasht op de Xorg shadow's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanavond kde3.4 binnengehaald met Pacman op mijn Archlinux. Ik heb eerder al eens gekloot met xcompmgr en transset, en dat werkte perfect, en nog steeds. Mooi dat die nieuwe xorg technieken nu geintegreerd zitten in een van de bekendste DE's. Echter als ik nu in KDE3.4 de shadow's aanzet, en kde herstart, crasht het - soms al bij het splashscreen - of direct bij een handeling (menu openen, venster verplaatsen).
Is het de code van Kde die andere techineken gebruikt dan xompmgr ? Ik snap het neit, de translucency doet het verder wel.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:56
Mja, XComposite is nog zwaar in ontwikkeling en wordt AFAIK ook alleen op nvidia ondersteund. Dan heb je dus:
- een zwarte doos die iets doet (nvidia driver)
- een development zooitje
- een open standaard die gedocumenteerd is
- een implementatie van de standaard

zou dat garanderen dat het nooit crasht? daarnaast is het enorm sloom als je de accelleration niet aanzet, en raad es wat het grootste deel van de crashes veroorzaakt? jup, die hardwareversnelling...

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Ik draai al een tijdje 3.4 (eerst nog beta2). Ik heb laatst een keer kompmgr aangeslingerd met de hand, ik dacht: "ff testen voor de grap". Telkens wanneer ik nu kde start, wordt ook dit programma geladen. Met de instellingen van doorschijning, worden mijn windows transparant bij het verslepen. Ik vind het super kicken, dat er door de KDE devvers naar deze nieuwe dingen gekeken is. Het is alleen nog erg buggie. Mijn verwachting is, dat deze shaky effecten langzaam maar zeker gefixt worden in nieuwe xorg versies. Voordat het volledig bruikbaar is (dus ook met XV overlay) zal nog wel een eeuwigheid duren. Voorlopig neem ik wel genoegen met deze candy en houd ik /bin/killall achter de hand. Ik zie de XComposite-support in KDE eigenlijk als een erkenning van de XComposite extensie, niet als een feature.

Ik heb zelf trouwens geen last van crashes, maar wel van vage troep bij het maximaliseren van vensters. Omdat dit redelijk reproduceerbare effecten zijn, kan ik er (voor nu) gewoon mee leven. Tis super :P

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-02 17:40
<off-topic>
Er is tegenwoordig een nieuw nederlands archlinux forum op archlinux.nl
Dit is nu nog maar een hele kleine community, maar mensen zijn erg behulpzaam.
ook is er een nederlands archlinux IRC irc.freenode.net #archlinux-nl
Dacht dat dit wel van pas zou komen voor topic starter
</off-topic>

Opleiding Brandveiligheid

Verwijderd

Topicstarter
Dat forum ga ik zeker eens bekijken. En ja dat het in vette alphastadium is, weet ik. Het zou idd raar zijn om nu al te eisen dat dat soort dingen perfect werken, ik vond het echter vreemd dat het met xcompmgr perfect werkte en met kompmgr niet... misschien toch wat te vroeg van het KDE devteam om het er standaard in te bakken (idem voor enlightenment), ivm linux newbies die alles tegelijk willen en dan op die crashes afknappen (zie je wel linux crasht nog vaker dan windows).

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 14:51

M-ThijZ

Riding on Rails

Het is een bug in de nvidia driver. Ik heb gedowngrade naar versie 1.0.6629-r5, toen werkte composite wel weer.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:12
M-ThijZ schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 17:50:
Het is een bug in de nvidia driver. Ik heb gedowngrade naar versie 1.0.6629-r5, toen werkte composite wel weer.
Welke draaide je eerst dan?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Hoe download ik KDE manueel voor Gentoo (zonder emerge dus) zodat ik het via iso kan installeren (of op cdtje zetten ofzo)

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 14:51

M-ThijZ

Riding on Rails

Breepee schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 17:53:
[...]

Welke draaide je eerst dan?
code:
1
2
3