Welke oudere laptops upgrade baar.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Ik wil een beetje snel mogelijk voor een simpele maar niet al te dure laptop kijken voor in de trein bijvoorbeeld. Ik hoef geen duur ding van 900 euro ofzo, en dat lijkt me misschien ook niet zo slim.
Ik wil er simpele spelletjes op doen en muziek luisteren. Ik zoek een oudere laptop die wel upgradebaar is met alles. Dus niet dat de cpu is vast gesoldeerd ofzo. Ik ben hier totaal noob in en geen enkele laptop ervaring helaas. Welke oudere laptops zijn wel upgrade baar met dingen en welke niet? Dus dat de cpu los is, geheugen kan je met elke laptop denk ik wel uitbreiden. Dat de hdd eruit kan en dat de eventueel cd-rom eruit kan. ect ect. Wie kan mij helpen. Ik zou niet weten naar welke laptops moet uitkijken en welke juist weer niet, ik wil bij de laptop die niet kunnen ook weten wat niet upgrade baar eraan is. Ik wil wel graag infomatie waar ik wat aan hebt. En graag geen offtopic. Dit is een serieuze vraag en ik wil wel verder komen.

[ Voor 9% gewijzigd door Robin4 op 17-03-2005 22:08 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:33
Vertel eerst eens een beetje wat je wilt...

Waar heb je zelf al naar gezocht... want er bestaan wel duizenden (100000000den) Laptops..

en jah je wilt geen 900 euro uitgeven... wat dan wel ? 100 ? of 800?

Wees eens iets duidelijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:35
Laptops zijn eigelijk niet gemaakt om te upgraden, geheugen of HD wil nog wel, maar CPU, CDROM speler etc kun je meestal wel vergeten. Of het is ongeloofelijk duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:03

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Coolmaster schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 22:03:Ik zoek een oudere laptop die wel upgradebaar is met alles. Dus niet dat de cpu is vast gesoldeerd ofzo.
Na deze zin wist ik het zeker, als je dat zoekt, kan _jij_ lang zoeken.
(NOFI met _jij_, maar wij gaan niet voor jou zoeken, dat mag je zelf doen)

Persoonlijk zou ik het liefst voor een Dell gaan, waarbij je batterijen en cd-rom/dvd-rom/floppy zo on- the-fly kan omwissellen. Alleen zit de proc daar echt op vastgesoldeert.

en wat Bas_Oostland zegt is ook waar, je betaald 10x meer voor een laptop upgrade als voor PC's. Zoek gewoon een kant en klare laptop die doet wat je wilt.

[ Voor 13% gewijzigd door De_Koele_Man op 17-03-2005 23:14 ]

Meh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ik vraag niet of jullie dingen op willen zoeken. Ik vroeg me af of iemand er wat meer van wist. Die weet welke laptop`s te upgraden zijn. Ik wil ongeveer kwa budget iets minder dan 400 euro besteden.
Ik zoek gewoon een leuke laptop waar ik normale iets oudere spellen op kan spelen. Ik wil er ook muziek op luisteren.

Ik dacht er zelf eerst aan om een zo redelijk goedkope laptop te kopen met cd-rom 128mb ram 10 gig hdd enzo. En zelf er wat aan upgraden. En het zou ook leuk zijn als de cpu bijvoorbeeld in een socket zit net als bij normale computers. Dan ik de cpu bijvoorbeeld voor een snellere zou kunnen vervangen.

Ik weet dat er merken zijn waarbij dit wel kan, en ik weet dat er ook merken zijn waarbij het weer niet kan. Dus als je (jij als lezer) misschien een laptop kent die upgradebaar is zou ik dat graag willen weten. Ik zou wel liever een laptop willen met een langere batterij duur. Iets van 3/3,5 uur zeker. Maargoed alle infomatie die jullie willen geven ben ik zeer blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
De_Koele_Man schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 23:13:
[...]

Na deze zin wist ik het zeker, als je dat zoekt, kan _jij_ lang zoeken.
(NOFI met _jij_, maar wij gaan niet voor jou zoeken, dat mag je zelf doen)

Persoonlijk zou ik het liefst voor een Dell gaan, waarbij je batterijen en cd-rom/dvd-rom/floppy zo on- the-fly kan omwissellen. Alleen zit de proc daar echt op vastgesoldeert.

en wat Bas_Oostland zegt is ook waar, je betaald 10x meer voor een laptop upgrade als voor PC's. Zoek gewoon een kant en klare laptop die doet wat je wilt.
Is dat bij alle series het geval van dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
MoNo79 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 23:10:
Laptops zijn eigelijk niet gemaakt om te upgraden, geheugen of HD wil nog wel, maar CPU, CDROM speler etc kun je meestal wel vergeten. Of het is ongeloofelijk duur.
Nou die van tegen woordig hebben zoiezo wel de cpu in een socket zitten. Zie maar de pentium 4 mobiel als voorbeeld met socket 479. Er zullen vast ook wel oudere modellen zijn die zoiets ook wel hebben, je gaat mij niet vertellen dat ze niet te upgraden zijn, want ik hoor en zie en lees genoeg van dat soort dingen. Maar met upgraden bedoel ik niet van eerst 500 mhz en dan 800mhz en dan 2.0GHZ. Ik weet ook wel dat er een einde aan komt. Het is alleen zo om de laptop teminste zo snel mogelijk en beter mogelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Voor een ouder model pentium 4 betaal je ook nog flink wat euro's. Ik denk dat een snelle p2 of p3 eerder voor jouw budget geschikt is. Als ik jou was zou ik eens kijken op het aanbod op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ja op marktplaats was ik al aan het kijken. met een beetje geluk is een 1000mhz nog net te krijgen.
Maar wat zijn goede merken laptops? En welke kan ik beter vermijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 21:48

Schapie

Bleh...

Geheugen en hdd kan je vrij eenvoudig upgraden cd-rom speler moet ook nog wel lukken mits het een normale slimline is met een standaard pin out. (Dus van cd-rom speler naar dvd speler anders heeft het ook weinig zin denk alleen dat de prijs dan erg snel omhoog schiet)

Groter probleem is denk ik bij oudere laptops de accu duur een accu verslijt toch wel redelijk snel imho en 3 tot 3,5 is vrij lang maar zou haalbaar moeten zijn.

De cpu upgraden heb ik weinig vertrouwen in dat dat bij de meeste laptops zonder meer gaat lukken. Maar kijk anders ook even op de balusc website daar staan van de meest gangbare cpu's een mooi overzicht hoe ze allemaal zijn uitgevoerd. Ik denk dat je voor een tweede hands lappie toch wel naar een mobile celly of mobile p3 moet kijken aangezien amd toen nog niet zo heel erg bezig was met het mobile segment.

Ook zijn mischien laptops gebaseerd op een transmeta cpu misschien intressant alleen zijn deze niet upgradebaar maar wel erg mobiel en de laptops hier op gebaseerd zijn meestal een slag kleiner.
Maar missen dan soms ook bepaalde dingen zoals een cd-rom speler. Nadeel hiervan is dat de prestaties niet geweldig zijn wel zijn ze erg zuinig.

No signature found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Meer infomatie is altijd welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRASH_LORD
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-08 10:45
Compaq N600C is een zeer goede laptop. Upgraden is vrij prijzig. De N600C wordt meestal aangeboden met 512mb, dvd speler, 32mb video en 1ghz proc. Je moet hierbij aan een bedrag denken van tussen de 500 en 600 euro.
Staan zelfs verschijnende advertenties van op V&A.
Pagina: 1