Mail weg bij migratie Eudora --> Outlook!

Pagina: 1
Acties:

• Sjaakman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-03-2021
Check dit: Eudora werkt prima, allemaal van die fijne losse MBX bestanden enzo, maar een zeker persoon wil graag overstappen op Outlook 2000, waar het dan dus één grote PST zal worden.

Ik open Outlook 2000, en Outlook vraagt of ik mail en settings wil importeren uit Eudora. Ik klik op "ja".
Vervolgens is 'ie effe aan het ratelen, en staan er daarna géén mails en géén adressen in Outlook.

Kijk ik in Eudora... OOK géén mail en géén adressen. En die stonden er zoëven nog wel!

Het lijkt er wel op dat Outlook bij het importeren de boel heeft weggeflikkerd ofzo. Dat lijkt mij heel ongebruikelijk. Nou zou dat geen ramp zijn als 'ie alles dan wel netjes zou hebben geïmporteerd, maar dat heeft 'ie dus niet.

Ik heb nu een PST-file van een paar kb, en een stel losse MBX bestanden van een paar kb...

Waar de neuk is die mail en dat adressenboek gebleven? Hoe kan dit? Ik vind dit heel raar.
Wie kan het mij vertellen?

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:18
Heb je geen back-up gemaakt van die MBX files? :/
(waarschijnlijk niet ---> de l*l......)..

Wel typisch dat het niet werkt idd...

• Sjaakman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik twijfel of ik die MBX-bestanden nou vorige week bij het back-uppen van een aantal dingen op deze machine óók naar mijn laptop heb gekopieerd.
Ik heb mijn laptop nu niet bij mij, dus dat kan ik niet controleren... Daarbij, het zou hier nog gewoon moeten zijn natuurlijk. Dit verwacht je niet.

Maar ik vind het ogenschijnlijk spontaan verdwijnen van de data uitermate ontof.

[ Voor 12% gewijzigd door Sjaakman op 17-03-2005 21:29 ]

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Sjaakman schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 21:28:
Ik twijfel of ik die MBX-bestanden nou vorige week bij het back-uppen van een aantal dingen op deze machine óók naar mijn laptop heb gekopieerd.
Ik heb mijn laptop nu niet bij mij, dus dat kan ik niet controleren... Daarbij, het zou hier nog gewoon moeten zijn natuurlijk. Dit verwacht je niet.

Maar ik vind het ogenschijnlijk spontaan verdwijnen van de data uitermate ontof.
Nou, eerst dat dan maar controleren he :)

Ik draai thuis een imap servertje waar ik mijn wat oudere post naartoe stuur. Die backup ik regelmatig naar een andere machine, dus ik heb altijd mijn data op 2 bereikbare plekken -tenzij dit huis afbrandt that is-. Imap is zowiezo als je de mogelijkheid hebt om het te gebruiken ontzettend veel fijner dan pop3.

De uitspraak "uitermate ontof" vind ik trouwens wel behoorlijk 8)

ieeeepppppp :P