Asus en Smartdoctor ?

Pagina: 1
Acties:

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 12:09
Ik heb het volgende probleem bij het instaleren van Smartdoctor van Asus en krijg telkens
tijdens de setup een mooi Blue Screen gepresenteerd })

Met de volgende boodschap:

ATKDISP 0X000000EA (0X856312EO 0X85EF0660 0XF7A13CB4 0X00000001)

Graag wil ik toch gebruik maken van de software omdat ik via het programma de fan bij gewoon desktop gebruik op silent kan laten draaien (fanregeling) en ook temperatuuralarmen kan instellen ;)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

mmmm en op welk mobo is dit van asus :?
en welke versie gebruik je van smartdoctor ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Moris
Geen Asus moederbord maar MSI K8N Neo4 socket 939.

Versie van SmartDoctor 4.64

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:16
Je kan beter naar MSI corecenter zoeken, waarschijnlijk werkt Smartdoctor alleen met Asus moederborden

• Moris
Daar heb ik niets van gelezen of gehoord dat het alleen maar op een Asus-bordje zou werken :?

Verwijderd

jongens dit gaat niet om het moederbord, en met corecentre kun je niet de fan van de videokaart mee aanpassen. wat je wel zou kunnen doen is het een beetje modden, of er een andere koeler erop zetten, het zou ook handig zijn om welke videokaart het gaat, en heb je ook de enhanced drivers van asus geinstalleerd? anders werkt smartdoctor niet goed

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Ik zou gewoon wat verschillende versies (laatste en eventueel oudere) proberen van Smartdoctor.

Het valt mij wel vaker op dat software die op de één of andere manier gekoppeld is aan hardware (temp/volt monitoring, etc) zo af-en-toe problemen oplevert. Zo heb ik bij speedfan dat de fan op mijn cpu op 100% gaat draaien als ik het programma opstart en bij Atitool (scannen naar artifacts) crashed mijn systeempje grandioos met mijn Nvidia-kaart.

Waarschijnlijk tijdens de check of er wel een achte Asus-kaart inzit, gaat er iets mis.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:48
Moris schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 21:31:
Daar heb ik niets van gelezen of gehoord dat het alleen maar op een Asus-bordje zou werken :?
Waarom denk je dat het Asus Smartdoctor heet :? Dat gaat dus echt niet werken op niet-asus bord. Zie ook http://www.asus.com/products/vga/smartdoctor.htm

Overgens zijn er tig programma's die dat kunnen, zie o.a. Speedfan

-

• Moris
Staat er ergens op de site van Asus dat SmartDoctor alleen werkt op een Asus moederbord :?

Ik ben het in geen geval nergens tegen gekomen en ook niet in de handleiding :?

Via de support van Asus waar ik mijn systeem heb vermeld met MSI moederbord, hebben ze niets vermeld over de hardware die ik heb opgesomd.
En tot op heden hebben is er nog geen echte oplossing aangeboden voor het probleem.

Knap staaltje van Asus SmartDoctor :(
Pagina: 1