Alternatief voor D900T, ofwel superlaptop alternatief

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomInDelft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-06 14:47
Beste mensen,

Ik kom niet geheel onvoorbereid naar jullie toe. Ik ben al dik een maand op zoek naar een laptop. Ik zal even vertellen wat ik exact zoek, wat ik gevonden heb en wat ik eigenlijk vinden wil:

Ik ga in augustus naar amerika verhuizen. tot die tijd verkoop ik al mijn computers, maar ik moet nog wel kunnen blijven werken. Ik werk voornamelijk met CAD, en heb dus een goede videokaart, een hele krachtige processor en een groot mooi scherm nodig. Ik heb bedacht dat ik niet kleiner dan een 17" scherm wil, en eigenlijk ook wel per se van het weerspiegelende type.

Ik heb vanalles bekeken waaronder de volgende laptops:
- Toshiba Qosmio G10-107 (Centrino 2.0, 1GB, 2x60GB, 4.4 Kg)
- Toshiba P20-771 (P4 3.4, 1GB, 80GB, 4.2Kg)
- HP ZD7045EA (P4 3.2, 512, 80GB)
- Sony A379 (Centrino 1.8, 512, 80GB)
- Samsung M40
- Promedion D900t (Clevo, alsmede de Advance op soortgelijke basis), P4 3.6, 2GB, 2x80GB
- Dell Inspiron 9700

Probleem is dat iedereen me de Qosmio afraad vanwege niet waar voor je geld, oude specs hardware, slechte harddisks slechte service enzovoorts. De HP is leuk maar heeft hitteproblemen, en hij is spuuglelijk (och, dat mag ook weleens een beetje meetellen toch?), en als ik er 2 GB in wil dan is hij net zo duur als veel betere modellen, bij de sony kan dat nieteens.
De Samsung is niet in nederland verkrijgbaar, dus die valt af.
De Promedion D900t, ook wel verkocht door Advance, is echt zon beetje wat ik zoek, met 2 harddisks in raid, een Geforce Go 6800 etc, maar dat kost dan wel allemaal ongeveer 3400 euro, en dan weegtie wel 5.5 kg. Ik had gehoopt toch wel iets lichters te vinden, misschien op basis van centrino technologie.
Dus komen we bij de dell 9700, maar volgens mij heeft die geen glossy scherm. Ook heb ik geen ervaringen met deze laptop,en sta toch wel vaak argwanend tegenover Dell.

Is er een laptop die ik mis? Heeft iemand nog iets nuttigs toe te voegen? Het is echt veel geld, en ik zou het graag in 1x goed besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een alienware laptop misschien?

http://www.alienware.com/...0&SubCode=SKU-DEFAULT#sub

3,6 ghz proc, raid 0 tot 200gb opslagruimte, 2gig ram, GeForce GO 6800 of QuadroFX kaart erin, gigantische 6600mah accu.

Volgens mij is dat de ultieme powerhouse laptop, maar licht zal die inderdaad niet zijn...

Of anders misschien een Voodoopc, staan ook bekend om brute laptops (tegen een zacht prijsje *kuch*)
http://www.voodoopc.com/sellPage.aspx?productID=1006

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomInDelft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-06 14:47
Zowel die Alienware als de Voodoo als andere laptops zoals de Sager N9860, de Hypersonic Aviator enzovoorts zijn allemaal gewoon de Clevo D900T, dus hetzelfde als de promedion en de Advance VX9700, ware het niet dat je dan nog extra importbelasting moet betalen.