Toon posts:

[XP] Reboot bij benaderen mijn documenten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit sinds twee dagen met een heel groot probleem. m'n pc vertoont allerlei kuren waarvan het grootste probleem is dat ik de " mijn documenten" folder van een bepaalde gebruiker op geen enkele mogelijkheid kan benaderen. Zodra ik via explorer erin wil reboot mn pc. Dit doet ie ook als ik in die folder gaat scannen voor virussen (ook via online scans), via het netwerk, zoeken, wegbranden folder etc.
bij de andere gebruikers geen enkel probleem. Ik gebruik AVG 7 en heb eigenlijk nooit problemen gehad met virussen. vervelend dus. verder geeft MSN een foutmelding (ook na herinstallatie) en kan ik niet alle websites bezoeken. bijvoorbeeld www.tweakers.net wordt geblokkeerd maar gathering.tweakers.net niet. Ik kan alleen geen berichten posten. De hotmail site laadt ie ook niet.
hoop dat iemand een oplossing heeft, zou graag de recente bestanden die niet gebackupped zijn namelijk toch willen bemachtigen.

Verwijderd

Om de bestanden te benaderen kun je er waarschijnlijk wel bij in SafeMode. Verder, al op spyware gescand?

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Zou het mogelijk zijn om de map via cmd te benaderen? Misschien dat er een bestand in de map corrupt is geraakt en Windows daar over valt als hij een list maakt (bijvoorbeeld een niet sporend plaatje waar een preview van gemaakt wordt oid).

Via cmd:

start > uitvoeren > cmd > cd "c:\Documents and Settings\[gebruikersnaam]\My Documents\"

Kijk of je dan een dir-list kan maken met dir /w. Als dat wel werkt, dan zou je via cmd de belangrijkste bestanden eerst naar een andere map kunnen kopiëren (dan kijken of je ze daar wel kan bekijken), om vervolgens systematisch de rest ook veilig te stellen, na iedere copy weer kijken of je alles kan benaderen. In het beste geval wordt gewoon alles gekopieerd en kan je de boel netjes backuppen. In het slechtste geval kan je er ook via cmd niet in.

Info over het gebruik van cmd-commando's vind je hier. De benodigde commando's zijn waarschijnlijk:
• cd
copy
dir

Als dat ook geen soelaas bied, dan zou je nog kunnen kijken of je via een Knoppix cd proberen of je je bestanden kan benaderen.

[ Voor 30% gewijzigd door the_shadow op 17-03-2005 21:42 ]

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 20:34:
bij de andere gebruikers geen enkel probleem
Je bedoelt documenten van een andere gebruiker?
Of bedoel je dat als je inlogged met een andere user je er geen last van hebt? :)
verder geeft MSN een foutmelding (ook na herinstallatie)
welke?
bijvoorbeeld www.tweakers.net wordt geblokkeerd maar gathering.tweakers.net niet.
Wat bedoel je met blokkeren? :)

Verder - test even je harddisk met een harddisk diagnostics tooltje (zie even de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ) en test je geheugen eventjes :)

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Heb ik ook gehad. Is een userinit setting.
Run even een Hijack en kijk wat er allemaal in de userinit staat.

Of kijk rechtstreeks met regedit. dit staat er bij mij.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
userinit = C:\WINNT\system32\userinit.exe,

Ik had het vaak nadat ik als eerste naar de "mijn documenten" ging na inloggen.

[ Voor 17% gewijzigd door bolke op 18-03-2005 16:06 ]

http://www.hroling.nl