[Mandrake 10.1] Newbie vraagje installatie @ Centrino

Pagina: 1
Acties:

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:50
Heb hier nu op mijn Acer 4002WLMI geinstalleerd... Nou is het probleem dat hij niet wil door starten..

als ik in safemode opstart blijft ie hangen na acpi IRQ9 SCI Edge set to Level trigger..

Gewoon opstarten wil helemaal niet blijft het scherm zwart.. Videosettings heb ik getest en was ok..

wat doe'k verkeerd? ben echt nog een linux newbie laatste keer dat ik het installeerde was op me celeron 300 (en toen was dat nieuw :)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:39
safemode :?

Hmm, dat is nieuw voor mij, sinds wanneer heeft Mandrake dat en wat is het verschil met normaal opstarten dan?

Welke videosettings heb je getest, de instellingen van X bedoel je? Waarmee heb je die getest en wie of wat zei dat die OK waren dan?

Standaard boot-opties om als eerste te proberen als een laptop niet werkt: noacpi, acpi=off, nopcmcia, nousb (of combinaties daarvan), uiteraard werken dan de betreffende subsystemen niet, maar als het dan wel boot weet je in ieder geval aan welk deel het ligt.

En geen ACPI support is weliswaar irritant, maar niet onoverkomelijk (totdat je de accu-levensduur ziet dan :/ )

Trouwens, even zoeken mag ook nog wel hoor: [google=linux laptop Acer 4002WLMI] , 3e hit ofzo is deze waar zo'n beetje hetzelfde staat als wat ik net zeg.

[ Voor 16% gewijzigd door Wilke op 17-03-2005 20:38 ]

Verwijderd

Safe mode is single user mode. In het lilo bootmenu wordt het 'failsafe' mode genoemd. Een begrijpelijk vergissing voor iemand die net met Linux begint :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2005 08:16 ]

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:50
Klopt idd..

mandrake wil dus niet echt die heeft door een oude kernele soms acpi problemen.. en met een notebook is dat niet echt handig of uit te schakelen..
Ubuntu nu geinstalleerd ging allemaal voor trefelijk )nu aan het typen @ ubuntu..

Nu nog kloten met drivers voor geluid etc