Anoniem: 22659 schreef op maandag 21 maart 2005 @ 10:31:
En toch zou ik de TS een normaal prutstatief aanraden. Kom op mensen, de jongen is 14, heeft een kodak camera'tje en wil gewoon een licht statief voor af en toe. Die Velbon, Hama en weet ik veel welke bullshit merken voldoen dan prima.
Juist
En de twee Hama statieven die ik hierboven aanhaalde, voor 29 euro, zijn goed zolang je er geen dikke DSLR met flinke tele op wil gaan zetten. (Ik heb beide statieven gehad. Eerst de Profil 84, later de Star 63; ik zou voor de 63 gaan, die staat breder en is stabieler. De Profil 84 is verouderd.)
Ik merk de laatste tijd dat er wel heel snel naar L-glas, naar duurdere dSLR's en naar duurdere accessoires wordt verwezen. In dit soort gevallen is dat een heel slechte ontwikkeling.
Ach ja, dat gebeurt overal. Er zijn op genoeg fora genoeg mensen die niet meer kunnen fotograferen met niet-L lenzen. Fora waar kleuren gebruikt mogen worden in de sig, laten dan ook vaak heel trots zien:
Canon 20D, 17-40 f/4
L, 70-200 f/2.8
L, 100-400 f/4-5.6
L. (Met een rode L.)
Niet dat ik zelf geen L-lenzen zou aanschaffen zodra ik het geld ervoor heb, maar ik word vaak achterstevoren groen en geel misselijk (en niet van jalozie, maar van ergernis), als ik mensen lenzen van 450-650 euro als "budgetrommel" zie afdoen. Sommige mensen hebben niet meer geld te geven en moeten het met "budgetrommel" doen, terwijl de meesten, het OVERgrote deel, ook zónder L lenzen zou afkunnen.
edit: Ik kan niet bepalen wat anderen nodig (denken te) hebben, maar het overgrote deel van de foto's die ik zie (en zelf maak) zouden met behulp van een L-lens niet beter zijn geweest
Nou, aan het einde gekomen van deze rant...
TS: Ik zou lekker naar de mediamarkt gaan en een Hama Star 63 halen voor 29 euro. Zolang je het niet loslaat bij windkracht 10, zal het je goede diensten bewijzen.
[
Voor 7% gewijzigd door
Katsunami op 21-03-2005 13:40
]