Dscaler video/audio recording probleem

Pagina: 1
Acties:

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-08 22:09
Beste tweakers,

Ik ben nu serieus de hele dag bezig om mijn tv kaart goed te laten werken. Ik ben zover dat ik eindelijk goede kwaliteit video en audio kan waarnemen. Ik heb daarvoor vele sites bezocht en ruim tien verschillende programma's geprobeerd. Ik eindigde met de laatste versie van Dscaller 4.1.12, waar eerdere versies geluid en video problemen gaven doet deze versie het (na enige configureren) goed.

Nu gaat het mij eigenlijk om het opnemen van t.v. Ik heb verschillende instellingen geprobeerd maar bij geen compressie krijg ik storings flitsten in het beeld, de informatie stroom is denk ik daarvoor te groot. Met compressie wordt de kwaliteit zeer laag. Ik wil graag de beste kwaliteit en dacht zelf aan mpeg2. Ik kan deze alleen niet kiezen. Mijn eerste vraag is of iemand weet hoe ik de beste kwaliteit kan opnemen, dus hoe krijg ik mpeg 2 of is er een andere manier, mischien een andere codec die ik niet ken.

Als laatste zal ik kort zijn. Mijn geluid doet het goed ik kan het alleen niet opnemen. Met geen enkele compressie en ook zonder doet ie het niet. Ik weet dat geluid en dscaller veel problemen geeft maar de vele pagina's die ik bezocht heb geven mij geen antwoord. Weet iemand wat ik hier aan kan doen.

Alvast bedankt