Toon posts:

Cyclic redundancy check bij copy HDD -> HDD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik een nieuwe HD gekocht (300gb)
dus nu wilde ik mijn files die op mijn "oude" schijf staan over plaatsen naar de 300gb.
Dus ik alles geselecteerd en COPY.
Kort daarnaar gaf hij deze error.
Dus ik zoeken op GOT maar kon alleen dingen vinden over deze error dat het vanaf een CD of netwerk word gekopieerd.
Niet van HD naar HD.
Wie kan me helpen ???

Het gaat om :
200 gb Sata Maxtor
300 gb Sata Maxtor
Win XP ENG

Alvast bedankt

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:53

Cyphax

Moderator LNX
Probeer even de hd's anders aan te sluiten (master/slave configuratie) en kopieer dan nog eens de bestanden. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-03 10:34
@cyphax: als je even had gelezen had je gezien dat het om sata schijven gaat, dus dat master/slave verhaal is onzin.

ontopic: ik heb dat soort problemen ook gehad. Gewoon een file die corrupt is geraakt over de tijd en onder windows. Op een of andere manier veroorzaakt een harde windows crash bij mij dit soort problemen. Bij mij betekende dat einde file. Gelukkig waren het maar films.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 21:42

The Third Man

The Third Jellyfish

Is waarschijnlijk een bad sector, misschien is het te fixen met chkdsk maar ik denk eerder dat er één of meer bestand permanent beschadigd zijn geraakt.

Verwijderd

Topicstarter
hmmz klote tis een DVD en een paar vinyls :(

maar ja ben nu bezig met al mijn stuff terug naar de 200gb te sturen want de 300 gb maakt echt herrie en die ga ik dus morgen omruilen.
Hopelijk mag ik 2x Westeren Digital 200gb kiezen (vervanging van de 300gb) met bij betaling natuurlijk,
En dan in RAID.
Maar goed morgen dus weer proberen of het gaat lukken.

Verwijderd

Waarom heb je niet met ghost gekopieerd?

Werkt volgens mij makkelijker en vaak ook sneller. Je hebt geen andere rare invloeden van je windows. En aangezien je de bron niet raakt kan je in geval van problemen ook nog perfect verder.

Verwijderd

Topicstarter
Met ghost ???

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-02 16:59

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Probeer eens ycopy die geeft duidelijkere foutmeldingen -> http://www.ruahine.com/download.html

alternativ

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 20:05:
Waarom heb je niet met ghost gekopieerd?

Werkt volgens mij makkelijker en vaak ook sneller. Je hebt geen andere rare invloeden van je windows. En aangezien je de bron niet raakt kan je in geval van problemen ook nog perfect verder.
Dat heeft nou echt helemaal NIETS met de vraag van de TS te maken...
Ik weet er nog eentje: Je moet aardappels met spuiten eten, dan had je deze error niet gehad... :P

Anyway, ik ga mee met datacorruptie of badsector.
Is het bij elk bestand wat je kopieert of alleen een aantal bestanden?

Verwijderd

Topicstarter
Nee niet bij alle bestanden, een paar maar.

En de winkel heeft de 300gb Maxtor (herrie schopper) omgeruild naar 2x 200 GB Westen Digital
Zometeen even proberen om ze in RAID te krijgen.
En dan weer proberen ze te COPYen :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb alles over gekopieerd.
2 files die dit hadden.
1 mp3
en 1 dvd (vob file)
maar goed dit is nog te overleven van de 190 gb aan data.
Dus ik ben nu gelukkig met mijn RAID 0 (400gb) !!!
Bedankt allemaal voor de info.
Pagina: 1