ik begin net wat te klooten met java, tot nu toe snap ik er geen moer van, maar ik probeer zo'n .java ding te compileren naar een .class met die prompt, maar dat lukt maar niet, wat ik ook intyp dat kreng geeft steeds maar foutmeldingen. En ja ik heb de devellopkit geinstalleerd. wat kan ik hieraan doen?
Ik snap er ook geen moer van; welke prompt; wat lukt er niet en wat typ je in? Wat zijn de foutmeldingen? Komeens met wat informatie zodat we je ook daadwerkelijk kunnen helpen
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Zijn dat niet gewoon compiler errors die optreden bij het compilen?
What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!
als ik dus gewoon die opdrachtprompt aanzet om opdrachten in te typen. onder bureau-accesoires. als ik dan C:\Documentsandsettings\mijnusername>javac hello.java intyp om met dat javac programma die hello.java om te zetten in hello.class, dan werkt dat niet. Moeten ik eerst de goede folder intypen ofzo, of moeten die dingen bij elkaar in de folder staan ofzo, die javac en mijn java bestand. overal op internet bij van die java cursussen zeggen ze namelijk gewoon: lalala tik dat en dat in en dan krijg je een .class bestand, maar bij mij werkt dat dus echt voor geen moer.
Je moet eerst de JDK installeren, vervolgens je path instellen (waar de jdk is geinstalleerd), dan je classpath (in welke map je werkt) en alle classes moeten in de juiste package staan.
Wat zijn de errors die je krijgt? Compile errors? Of iets anders?
Meer iets voor PW trouwens...
Wat zijn de errors die je krijgt? Compile errors? Of iets anders?
Meer iets voor PW trouwens...
1. Als je een melding krijgt als "javac wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand." of "Opdracht of bestandsnaam onjuist" dan staat javac niet in je pad.
2. Je moet dat commando intikken in de map waar je hello.java staat
3. Andere fouten zijn waarschijnlijk fouten tijdens het programmeren
En als je ook post welke fout je precies krijgt begrijpen wij er wellicht wel een moer van
2. Je moet dat commando intikken in de map waar je hello.java staat
3. Andere fouten zijn waarschijnlijk fouten tijdens het programmeren
En als je ook post welke fout je precies krijgt begrijpen wij er wellicht wel een moer van
[ Voor 16% gewijzigd door Plecky op 17-03-2005 20:09 ]
offtopic:
Nee dit is geen PW, Groovegans krijgt "gewoon" het programma javac.exe niet aan de praat. Dat heeft niets met programmeren te maken. Al was het maar omdat hij geen regel code geeft.
Nee dit is geen PW, Groovegans krijgt "gewoon" het programma javac.exe niet aan de praat. Dat heeft niets met programmeren te maken. Al was het maar omdat hij geen regel code geeft.
Maar goed, nog steeds is het volstrekt onduidelijk wat er nu aan de hand is
- welk OS, welke versie van Java*, welke instellingen (zoals idd de zoekpaden)?
- hoe roep je het precies aan, wat als je het anders aanroept?
- welke foutmeldingen wanneer je probeert te compileren?
- wat zeggen handleidingen over die foutmelding en waarom werken de tips daarin niet?
Kortom: lees het
[ Voor 1% gewijzigd door F_J_K op 17-03-2005 20:23 . Reden: ) ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()