Toon posts:

USB HDD Rack Wil niet installeren Windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweaker,

ik heb samen met een klasgenoot van mij een HDD Rack gekocht die een IDE schijf convert naar een USB 2.0 aansluiting. Aangezien ik hem als boot schijf wil gebruiken kom ik een raar probleem tegen wat ik nog nooit heb mee gemaakt. Ik boot netjes de Windows XP cd en ik maak mijn schijf klaar in de juiste partities en wil op "enter" drukken zodat normaal windows begint met het kopieren van de setup bestanden. Inplaats daarvan geeft ie mij de volgende melding:

(op de foto klikken wordt ie groter)
Afbeeldingslocatie: http://kabel.netvisit.nl/~graaf01/raremelding.jpg

Als ik windows XP opstart van een andere hardeschijf die in de pc zit, vind windows XP de USB schijf gelijk en werkt naar behoren en kan ik gewoon bestanden schrijven etc etc op mijn schijf. Bij mijn klasgenoot precies hetzelfde.

Wat ik graag wil is dat ik winXP op mijn USB bracket kan zetten.

De hardeschijf is een maxtor 200 gig.

Ik heb geprobeerd:
verschillende windows cd's/versies
een andere hdd usb rack werkte ook niet
2 pc's, allebij Asus mobo (in de bios staat de schijf in de juiste boot formatie)

Drivers zijn niet erbij geleverd aangezien windowsXP alle drivers heeft "staat in het boekje"

Ik heb heel de dag gezocht en ben weinig wijzer geworden om dit probleem te verhelpen,
ik hoop dat iemand mij tot een oplossing kan helpen.

Greetz,

Diederik _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 18:41 ]

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 17:30
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 18:39:
Ik heb heel de dag gezocht en ben weinig wijzer geworden om dit probleem te verhelpen,
ik hoop dat iemand mij tot een oplossing kan helpen.
Heb je deze link al gezien? Recommendations for Booting Windows from USB Storage Devices? Misschien kun je wat met die tips :)

Greetz,
Diederik _/-\o_
offtopic:
Algemene gedragsregels (Netiquette) #reageren : Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. ;)

-

Verwijderd

Topicstarter
SysRq schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 11:23:
[...]

Heb je deze link al gezien? Recommendations for Booting Windows from USB Storage Devices? Misschien kun je wat met die tips :)

[...]

offtopic:
Algemene gedragsregels (Netiquette) #reageren : Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. ;)
dankje voor je reactie, maar die site ben ik al paar x bij langs gegaan, maar dr staan niet echte oplossingen voor het probleem, ik zal de site nog een x nalezen voor de ckerheid