Toon posts:

[IIS] Niet bereikbaar via internet - ACL op bron IIS? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben bezig met het ontwikkelen van wat websites en test dit altijd via de locahost, nu moet ik het echter aan wat meer mensen laten zien. Om dit voor elkaar te krijgen heb ik:
  • de website als virtuele map aangemaakt bij iis (ik kan nu direct lokaal aan de slag).
  • iusr lees en uitvoer rechten gegeven op de hoofdmap van de website
  • poort 80 via mijn router naar mijn pc geredirect.
Lokaal werkt alles gewoon, maar als ik een website via mijn interne of externe ip probeer te berijken moet ik via mijn windows account inloggen om de site te kunnen bekijken. Als ik niet inlog krijg ik de foutmelding:
'Geen toegang vanwege ACL op bron Internet Information Services'. Kijk ik daar bij de ondersteuning van microsoft en dan staat er dat ik niet de juiste ntfs permissies heb ingesteld en dat, terwijl iusr de juiste rechten heeft. Ik heb nog verder gezocht naar mogelijke oplossingen maar niets mocht baten. Iemand enige ervaring met dit probleem?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2005 02:52 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

>> Software Algemeen

Dit heeft niets met programmeren te maken.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 18:16:
>> Software Algemeen

Dit heeft niets met programmeren te maken.
Zit inderdaad wel iets in. Hoewel ik bij het webscripting forum naar mijn idee een grotere kans van slagen had. Maar goed, hier iemand enig idee dan?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2005 02:18 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel nog ietwat aan :) Heb je alle bovenliggende mappen ook gecontroleerd op rechten? Kan dit een IIS instelling zijn; over de bereikbaarheid van een website vanaf bepaalde ranges? Lokaal wordt er dan wellicht automatisch al ingelogd waardoor die probleem lokaal niet lijkt te bestaan :)

[IIS] Niet bereikbaar via internet > [IIS] Niet bereikbaar via internet - ACL op bron IIS? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Heb je anonymous users/visits ofzo uitstaan?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je hebt waarschijnlijk 'Anonymous authentication' op je virtual website waarschijnlijk niet aanstaan maar wel 'Integrated Windows authentication' of je IUSR_* account is niet meer gesynchroniseerd met je server.

Heb je die zaken al eens bekeken? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb ff een en ander gechecked:
  • iusr heeft binnen de hoofdmap op elke map de juiste rechten, sowiso lees en uitvoer rechten en op de database en upoad map ook nog schrijfrechten.
  • anonymous authentication staat aan en integrated windows authentication staat uit.
  • ranges instellen moet ik nog even nakijken.
[edit]
Hm, nu lijkt ie het toch gewoon te doen: Ik heb van de gast account die default bij anonieme toegang staat iusr gemaakt en nu doet ie het goed, is dit wel de juiste oplossing?
[edit]

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2005 12:33 ]

Pagina: 1