Toon posts:

Probleem koude start na installeren nieuwe voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Had een tijdje geleden een probleem met een koude strat van XP. Heb toen na het lezen van de FAQ en het vergelijken van de voltages besloten een nieuwe voeding in te bouwen. Heb gekozen voor een Coolermaster RS-450-ACLY. Daarna werkte alles prima. Vorige week een mijn oude AMD XP 2800+ vervangen voor een XP 3200+. Ook hierna geen problemen. Echter sinds een aantal dagen hangt de PC weer bij het opstarten van XP. Namelijk na het scherm met het laadbalkje van XP wordt het scherm zwart en zit er geen schot meer in het opstartproces. Na een reset start hij normaal weer op. De "koude start" voltages zij als volgt. Bij het afsluiten duurt het ook langer als normaal. Er staat windows is shutting down. Volgens hoor je een klik in de kast alsof die afslaat maar daarna duurt het nog minstens 10 seconden alvorens die met een tweede klik afslaat. (Ik weet het beetje vaag maar probeer het te beschrijven zoals het klinkt)

VCore 1.68
3V 3.28
5V 4.75
12V 12.48

Nou lees ik in de faq dat het ook kan liggen aan een "gaar" moederbord. Wat moet ik me daaronder voorstellen en is dat op een of andere manier na te gaan?

Mijn verder systeem ziet er als volgt uit

Antec Sonata kast
Zalman resarator waterkoeling met eheim pomp
Papst casefan
Asus a7n8x deluxe rev 2.0 Bios 1008
amd XP 3200+ processor
club 3d 9800pro
2x 512mb corsair twinx

Bedankt voor any help!!!!!!

Groeten,

Partho

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verhoog de Vcore en Vdimm eens een stapje.

De condensatoren zien er nog fris uit?

Vreemd dat de voltages er niet zo lekker uit zien bij zo'n hoogvermogen voeding. Heb je die in het BIOS afgelezen? Het lijkt er op dat de +5V lijn erg belast wordt, vanwege de hoge 12V lijn. (het compenseert elkaar namelijk)

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dit inderdaad bij het opstarten in de bios afgelezen.

Hoe ver kan ik die Vcore verhogen?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 19:02:
ik heb dit inderdaad bij het opstarten in de bios afgelezen.

Hoe ver kan ik die Vcore verhogen?
Vcore en Vdimm respectievelijk 1,75 en 2,7V. Ga je nog hoger kan het averechts werken en loopt de temperatuur ook nog eens op.

Toen waren beige computers heel gewoon.