winxp router steeds network cable unplugged

Pagina: 1
Acties:

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
Hallo

Ik ben een Belkin router aan het testen, mijn internet komt binnen op een modem met ingebouwde router. Vanaf de 4 uitgangsporten gebruik ik er een (die rechtstreeks een goede verbinding met internet biedt) om aan de routers' WLAN verbinding te plaatsen, en via de router probeer ik de verbinding door te trekken naar mijn pc.

Als alles is aangesloten krijg ik steeds Network Cable Unplugged, dan weer een verbinding (waarbij ik ook een IP heb verkregen etc), maar dan onmiddelijk weer Network Cable Unplugged, dit gaat eindeloos door.

Ik heb me rot gezocht, maar men verwijt alleen kabels, netwerk kaarten ed. maar dit is bij mij het probleem dus echt niet (alle mogelijkheden getest). Het zou kunnen dat de router gewoon kapot is, het is immers een oudje, maar is er iemand bekend met dit probleem?

Verwijderd

Reset de router, modem, etc. en alles wat je maar kan vinden wat tussen de verbinding zit.

/me had laatst hetzelfde probleem (maar dan met een andere router) en heeft het opgelost door alles te resetten (stekker er uit en er weer in dus - niet die resetknopjes enzo)

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
heb alles losgekoppeld, stekkers eruit, power knopjes uit

alles weer vast gekoppeld, na paar minuten stekkers er weer in, power knopjes aan, pc'tje aangezet..

(was goede tip opzich)

maar... geen baat, toen pc opgestart was stond er weer network cable unplugged, vervolgd door het zoeken naar een ip en een verbinding hebben met de router, vervolgd door network cable unplugged, enz.

• Steph Kai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-01 18:27
Ik heb ook een Belkin.... bij mij heb ik hetzelfde probleem als hij veel connecties moet maken, zoals een server refresh bij bv Counterstrike.
Misschien staat er bij jou iets aan waardoor hij continu verbindingen maakt zodat hij er telkens uit klapt.

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
is mij ook opgevallen dat t enig verband heeft met hoe ik de verbinding gebruik

maar ik heb verder niks open staan, heb alleen een keer een msdos prompt schermpje opengehouden om te testen met ipconfig /all of de pc daadwerkelijk wel een verbinding met de router heeft op het moment er geen 'netwerk cable unplugged' foutmelding staat

dit was het geval, maar elke keer als ik dan snel ging kijken of op die momenten dat er een ip ed was verbinding met het internet mogelijk was klapte ie er weerr sneller uit en gaf ie gelijk weer network cable unplugged weer

Verwijderd

Heb je je netwerkkaart al een keer opnieuw geinstalleerd dat wil ook nog wel eens helpen en probeer hem eens in een ander pci slot (als het een pci kaart is).

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 19:06:
Heb je je netwerkkaart al een keer opnieuw geinstalleerd dat wil ook nog wel eens helpen en probeer hem eens in een ander pci slot (als het een pci kaart is).
netwerkkaart werkt prima op rechtstreekse verbinding.. lijkt me het probleem dus niet!

Verwijderd

Je moet je utp kabel vervangen voor een crosscable diegene die er nu tussen zit is waarschijnlijk een straight kabel.
Met een crosscable zitten de paren aan de andere kant omgedraait pin 1,2 3,6 dat is de send en receive dit omdat je tegelijk moet zenden en ontvangen naar je router en omgedraaid.
Ik maak deze kabels zelf maar je kan die gewoon in de computerwinkel kopen.
Als je die hebt aangesloten dan zal hij eindelijk zeggen connected!

Verwijderd

Kijk eens naar je firmware, loste bij mij met canyon routers een boel gezeik op, al ging dat over draadloos.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ik gok:

de twist van de kabel zitten niet goed. Daaroddor doet hij het niet goed op 100Mbit.

Workarround : zet hem op 10 Mbit ( in je adapter ) als het dan wel werkt weet je voor 98% zeker dat diet het probleem is.

Of je goed lijkende kabel is gewoon rot.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 21:25
leuk_he schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 22:48:
ik gok:

de twist van de kabel zitten niet goed. Daaroddor doet hij het niet goed op 100Mbit.

Workarround : zet hem op 10 Mbit ( in je adapter ) als het dan wel werkt weet je voor 98% zeker dat diet het probleem is.

Of je goed lijkende kabel is gewoon rot.
sterker nog, voor nagenoeg -alle- eurodocsis modems is het ook nodig om de verbinding op 10mbit/half duplex te zetten, vanwege:

1. meegeleverde kabel
2. eurodocsis platform kan 100mbit -niet- goed aan.

Dus, mocht je het probleem van dit topic ooit op je pc hebben die direct aan de modem hangt, zet die dan ook op 10mbit. (overigens, lost dit ook het "beperkte of geen verbinding" probleem op)
Pagina: 1