[Word XP] Gescande handtekening beveiligen

Pagina: 1
Acties:
  • 569 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Op mijn werk bestaat de mogelijkheid om gescande handtekeningen in te voegen in een Word-document (vroegah ging dat met stempels).

Nu heb ik al iets verzonnen, dat alleen bevoegde personen deze handtekening kunnen invoegen (wordt ook allemaal gelogd en zo), maar tegen kopiëren uit een bestaand document (dat overigens nog te wijzigen moet zijn) en plakken in een ander document begin je volgens mij niets.
Of zit ik ernaast en hebben jullie nog verhelderende ideeën?

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
PaulZ schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 17:11:
Nu heb ik al iets verzonnen, dat alleen bevoegde personen deze handtekening kunnen invoegen (wordt ook allemaal gelogd en zo), maar tegen kopiëren uit een bestaand document (dat overigens nog te wijzigen moet zijn) en plakken in een ander document begin je volgens mij niets.
Of zit ik ernaast en hebben jullie nog verhelderende ideeën?
In het ergste geval doe je gewoon een print-screen, en haal je hem daaruit. Kopieren is dus echt niet te voorkomen.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-12 12:54

André

Analytics dude

En een simpele screenshot nemen: hoe wil je dat beveiligen? Zolang de handtekening op anders pc's te zien is is hij te kopieren.

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Een beveiligde PDF van maken.

Maar zoals al gezegd. Indien het te zien is is het ook te copieren.

http://www.hroling.nl

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Zorg dat er onder de handtekening heel klein een (schijnbaar willekeurig) unieke code komt te staan.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:29

Tomatoman

Fulltime prutser

Ik weet niet wat de toepassing is, maar een gescande handtekening is nooit rechtsgeldig. Als je een bestelling/ factuur/ officiële brief/ offerte of iets dergelijks de deur uit stuurt, moet er daarom nog steeds een 'echte' handtekening op worden gezet.

Brieven met gescande handtekeningen zijn sowieso dubieus. Als je niet de moeite wilt nemen om ze te ondertekenen - bijvoorbeeld omdat het om een grote mailing gaat - hoor je er überhaupt geen handtekening op te zetten. De stelregel is: óf je ondertekent een brief persoonlijk óf je ondertekent hem niet.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Verwijderd

sdomburg schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 15:37:
Zorg dat er onder de handtekening heel klein een (schijnbaar willekeurig) unieke code komt te staan.
En dan? Het kan aan mij liggen, maar ik snap het niet helemaal...

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 15:40:
[...]

En dan? Het kan aan mij liggen, maar ik snap het niet helemaal...
Dan is controleerbaar of er wel of niet met toestemming gebruik is gemaakt van die handtekening :)

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:29

Tomatoman

Fulltime prutser

sdomburg schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 15:47:
[...]

Dan is controleerbaar of er wel of niet met toestemming gebruik is gemaakt van die handtekening :)
Controleerbaar of niet, toestemming of niet, het is nog steeds niet rechtsgeldig. Wat voor soort documenten wil de TS ondertekenen?

Een goede grap mag vrienden kosten.

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

sdomburg schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 15:37:
Zoiets deed ik vroeger met mijn Autocad tekeningen op school. Ik maakte heel klein mijn naam in een hoekje. Je kon het niet zien maar als je het vergrootte kreeg je mijn naam te zien.
Heeft me een keer gered van een cijfer 1. :)

http://www.hroling.nl

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
bolke schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 15:55:
[...]

Zoiets deed ik vroeger met mijn Autocad tekeningen op school. Ik maakte heel klein mijn naam in een hoekje. Je kon het niet zien maar als je het vergrootte kreeg je mijn naam te zien.
Heeft me een keer gered van een cijfer 1. :)
Whehe Vet, denk dat dat vroeger in mijn klas ook leuk had gestaan, als iemand dat ook had gedaan... dan waren er een boel 1-en gevallen :D

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
@tomatoman: het betreft brieven die aan cliënten worden verstuurd. Voor zover hier bekend (binnen de Sociale Dienst) zou de gescande handtekening even rechtsgeldig moeten zijn als de stempel die handmatig wordt gezet.
Als dat niet zo is: tip voor meer info?

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Pagina: 1