[Debian] Hardware lijst opvragen

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-02 07:34

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Er zijn een aantal mogelijkheden om overzichten van stukjes hardware op te vragen. Met cat /proc/cpuinfo krijg ik (een beetje te veel) informatie over de CPU, met lspci krijg ik een overzicht van allerlei apparaten die gevonden zijn. Het commando lsusb werkt niet, maar goed, er zit dan ook niets van usb aan.

Iets wat ik nu bijvoorbeeld nog niet heb, is de hoeveelheid en de snelheid van het geheugen. Is het echt nodig om deze informatie door middel van allerlei verschillende commando'tjes op te vragen, of is er 1 commando die een overzicht kan genereren van alle hardware?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Verwijderd

Probeer het eens met lshal (command line) of de HAL Device Manager (grafisch), daarmee krijg je een compleet overzicht van al je hardware (inclusief de snelheden van het geheugen, afaik).

Voor meer info: zie libhal @ freedesktop.org .. de meeste nieuwe distributies hebben dit trouwens al standaard geinstalleerd.

• Kaastosti
  • Laatst online: 12-02 07:34

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Helaas bestaat lshal hier niet in het systeem. Grafisch gaat 'm niet worden, aangezien alles via ssh gaat. Maar het is misschien wel een idee om te installeren, bedankt voor de tip, ik ga er naar kijken :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Robert
  • Laatst online: 12-02 15:31

Robert

You have your answer..

/proc/meminfo? ;) Verder zal er vast wel een console versie van van phpsysinfo bestaan, maar ik ken het zelf niet.

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
met commando dmidecode kan je veel zien, zoals ao geheugen banken bezetting en snelheid etc...

dmidecode zit niet in woody wel in sarge, dus bij sarge -> apt-get install dmidecode ;)

Anders moet je hem zelf ff bakken.

[ Voor 51% gewijzigd door eth0 op 17-03-2005 18:54 ]