Hoi, ik vroeg me af hoe je simpel in php kunt uitlezen hoeveel sessies er actief zijn. Zonder gebruik te maken van text files of database. Ik heb al gezocht op got en google maar kon niks bruikbaars vinden. Ook in verschillende handleidingen kon ik niks vinden. Ik dacht aan zoiets als session_count maar die functie bestaat niet.
Dat kan niet nee. Wat je heel eventueel zou kunnen doen is het aantal bestanden tellen in de session save dir, maar lijkt me niet dat je daar snel toegang tot zult hebben en het is ook niet echt betrouwbaar. Je zult toch echt dat moeten bijhouden in een tabelletje in de database. Je voegt de sessie en tijd per request in de database. Als er al een record bestaat doe je een update, anders een insert. Als het record bijvoorbeeld meer dan 20 minuten oud is, dan verwijder je hem. Dat is toch niet zo'n probleem?
Dit topic heb je nu 3x aan gemaakt en ook deze derde keer wordt het weer gesloten. Ik zou de registratie voorwaarden nog eens doornemen en let ook vooral even op Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! .
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Dit topic is gesloten.
![]()