Toon posts:

Onvoldoende rechten Veritas icm Exchange 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier een Windows 2000 Srv DC SP4 met een hagel nieuwe installatie van VERITAS Backup Exec 9.1 incl. alle updates. Tevens Exchange en Remote Agents geïnstalleerd.

Het pushen van de Remote Agent naar de Exchange 2003 Srv (2003 Srv Std; stand-alone) gaat prima. Ook data back-uppen van de c,d partitie is geen probleem. Op het moment dat ik de Microsoft Exchange Mailboxes wil selecteren komt Veritas direct met een pop-up (zie http://seer.support.veritas.com/docs/273168.htm). De oplossing die in dit artikel staat beschreven helpt hier niet.

De Exchange services worden gestart met Local System Account. SP1 staat reeds geïnstalleerd.
Het is een nieuwe install geweest van Exchange 2003.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Onvoldoede rechten op de Exchange Store?

Verwijderd

heeft de user die je gebruikt om te backuppen send as/recieve as rechten op de store?

• doak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
idd

Verwijderd

Exchange is software dus ik verplaats je topic nog even naar Software Algemeen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 16:43:
heeft de user die je gebruikt om te backuppen send as/recieve as rechten op de store?
De gebruiker waarmee gebackupped wordt is de administrator. Deze gebruiker had de send as/receive as rechten niet. Na deze te hebben toegevoegd en de services te hebben geherstart is het probleem nog steeds aanwezig.

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen Outlook client geïnstalleerd op de server, maar bied geen oplossing.

Iemand nog een idee?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 10:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou gelukkig zelf opgelost.

Voor diegene die hetzelfde probleem ervaren het volgende was bij mij de oplossing:
Start VERITAS
Via Tools -> Wizards -> Logon Account Wizard
Geef hier je user aan incl domeinnaam (in mij geval domeinnaam\Aministrator)
Hier stond bij mij alleen maar administrator en geen domeinnaam ervoor

Ikzelf heb Outlook geïnstalleerd op de server.
Configureer deze (in mij geval voor de Administrator icm Exchange 2003)

Suc-6
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 10:41:
Ondertussen Outlook client geïnstalleerd op de server, maar bied geen oplossing.

Iemand nog een idee?

Verwijderd

let er wel op dat outlook op een exchange server niet recommended is door Microsoft en dat je rare issues kan krijgen daardoor:
http://support.microsoft.com/?id=266418
Pagina: 1