It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.
Kijk eens naar /etc/group. Daar staat ergens root wara je dan vervolgens de user(name) in kwestie kan toevoegen.
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Alleen de (user) root kan dat doen, niet de groep root.
Als je als gewone gebruiker iets wilt kunnen mounten, kun je overigens gewoon in /etc/fstab de 'user' optie aangeven bij die partitie/device.
Als je als gewone gebruiker iets wilt kunnen mounten, kun je overigens gewoon in /etc/fstab de 'user' optie aangeven bij die partitie/device.
Nee, ik zag het, ik voegde de gebruiker "backup" toe achter "root:x:0:" in /etc/group, maar dat had geen zichtbaar effect.Wilke schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 16:13:
Alleen de (user) root kan dat doen, niet de groep root.
Wilke: Als ik jou goed begrijp is het gewoon helemaal niet mogelijk om een user anders dan root iets te laten toevoegen aan / ?
Edit: Ik ben eruit \o/
Iemand die bij me langskwam vertelde me over webmin, daar heb ik eenvoudig de gebruiker usernummer 0 gegeven, en ziedaar... ik kan alles wat ik wil
Bedankt voor de hulp en voor het meedenken, ik kan weer verder
[ Voor 21% gewijzigd door Hmail op 17-03-2005 16:57 ]
It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.
je kunt meer dan je wilt!Chip! schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 16:25:
[...]
[knip]
Iemand die bij me langskwam vertelde me over webmin, daar heb ik eenvoudig de gebruiker usernummer 0 gegeven, en ziedaar... ik kan alles wat ik wil
UID 0 is dus hetzelfde als als root werken, en dat wil jij niet.
je moet ns naar sudo kijken, daar kun je mee bereiken wat jij wilt.
It sounds like it could be either bad hardware or software