[avi] speelt niet af in BSplayer, wel in mediaplayer

Pagina: 1
Acties:

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 14:29
Ik heb een erg vreemd probleem met het afspelen van avi's. BSplayer en VLC player willen ze niet openen. Windows mediaplayer 9 wel, maar speelt ze meestal niet goed af, het beeld is dan zwaar geinterlaced, en schuin. De oude mediaplayer speelt ze wel goed af. Maar dan ontstaat er een ander probleem: de iconen van de programma's in mijn taakbalk gaan er erg raar uitzien. de startknop trouwens ook, en het balkje links van het startmenu ook. Pictogrammetjes in de statusbalk van mijn browser ook. Hier een voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://user.chem.tue.nl/trimbach/avi.jpg
Ik heb al alle players opnieuw geinstalleerd, ffdshow opnieuw geinstalleerd, op GoT gezocht voor een oplossing (niks kunnen vinden). Kan wel wat goede ideeen gebruiken.

• Byte_Me
helemaal niemand?

het lijkt me geen codec probleem, want de oude mplayer speelt ze gewoon af. alleen heb ik dan geen subtitles en zo, vandaar dat ik graag BSplayer gebruik.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Misschien ff kijken wat er nou exact voor codec gebruikt wordt mbv GSpot?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Gezien het probleem van de icoontjes zou ik eens andere (evt. nieuwere) videodrivers proberen :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Byte_Me
ik heb al de nieuwste fddshow erop gezet, en ook de nieuwste xvid. de films spelen ook goed af in mplayer2. in bsplayer blijft het beeld zwart, met soms een gekleurde horizontale streep (lijkt op de icoontjes). in vlc player bestaat het beeld uit verticale strepen met verschillende grijstinten, ze bewegen wel. in beide programma's heb ik wel geluid. Toch een codec probleem? VInd het nogal vreemd dat mplayer2 ze dan wel goed afspeeld.

• Byte_Me
weer alles verwijderd (xvid, fddshow, bsplayer, vlc player) en de laatste versies teruggezet, nog steeds dezelfde problemen.

Dit zijn de geinstalleerde codecs:
Afbeeldingslocatie: http://www.aquaforum.nl/album/david/misc/vidcodecs.jpg

wat kan ik daarvan verwijderen?

Verwijderd

Probeer anders nog even een andere player

windvd o.i.d.
Pagina: 1